הרשימה המלאה

נחשף בנק המטרות של האמריקאים בסוריה

הדיילי מייל הבריטי סוקר את רשימת המטרות האפשריות של האמריקאים על אדמת סוריה החל בשדות התעופה והבסיסים הצבאיים וכלה גם בארמון הנשיאות של בשאר אסד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: עופר צידון, פלאש 90)

גורם אמריקני אמר אתמול (חמישי) לרשת CNBC שארה"ב שוקלת לתקוף שמונה יעדים פוטנציאליים בסוריה. לדבריו, בין היעדים נמצאים שני שדות תעופה סוריים, מכון מחקר ומתקן לנשק כימי. ב"דיילי מייל" הבריטי סקרו היום את המטרות האופציונליות למתקפות טילים - מהבסיסים של רוסיה אצל מדינת חסות ועד מתקני הנשק הכימי במדינה.

מתקני נשק כימי

מרכז המחקר מייסף

על פי הטענות, באתר, במערב המדינה, מיוצר גז כלור ומכלים לשיגור חביות נפץ. לפי פרסומים זרים, ישראל הפציצה בספטמבר האחרון את האתר. ארגון המעקב אחר זכויות אדם בסוריה מסר כי נפגע אז גם בסיס סמוך המאחסן טילי קרקע-קרקע.

מרכז המחקר ג'מראייה

גם מתקן זה הותקף בידי ישראל על פי פרסומים זרים, גורמי מודיעין במערב טענו כי אתר זה הוא אחד מהשלושה שבהם נעשה שימוש לייצור נשק כימי, אף שהוא מוגדר כאתר מחקר אזרחי.

מתקן בארזה

באתר זה, לפי הטענות במערב, מתקינים נשק כימי על טילים ארוכי טווח וארטילריה. בפברואר מידע מודיעיני ממדינה החברה באו"ם שלא זוהתה הניח כי מהנדסים מצפון קוריאה "ממשיכים להפעיל מתקני נשק כימי וטילים בבארזה, אדרה וחמה".

בסיסים אוויריים

חמימים

בשדה התעופה המרכזי של רוסיה במדינה נמצאים מטוסי קרב ומפציצים רבים, לצד ציוד צבאי. האמריקנים רוצים להימנע ככל האפשר מפגיעה ביעדים של רוסיה - ולכן הסיכוי שבסיס זה יותקף נראה נמוך במיוחד מה שמביא את הסורים על פי הדיווחים להחביא ציוד רב דווקא בבסיס זה. בנוסף, השדה מוגן ככל הנראה על ידי סוללות טילי S-300 ו-S-400 רוסיות, והוא נחשב לחשוב מאוד מבחינה אסטרטגית למוסקבה.

בדצמבר האחרון נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך ביקור מפתיע לבסיס בלטקיה, שם הורה על נסיגה חלקית של הכוחות הרוסיים מסוריה, ואמר כי המשימה במדינה הושלמה לגמרי. עם זאת, רוסיה הבהירה כי הבסיס - שהוקם ב-2015 - ימשיך להישאר מבצעי כל העת. כיום מעטים סבורים כי רוסיה תעזוב בקרוב את סוריה לאור המצב שם ולאור האינטרסים של רוסיה באזור.

טייאס (T-4)

אחד משדות התעופה הצבאיים הגדולים בסוריה מכיל 60 בונקרים וארבע טייסות. הוא ממוקם ממערב לעיר העתיקה תדמור. בפברואר האחרון חיל האוויר תקף את הבסיס בתגובה למל"ט האיראני שחדר לישראל, והשבוע חשפה רוסיה כי ישראל תקפה בטילים פעם נוספת את T-4 - תקיפה שהובילה לאמירות חריפות במיוחד מצד הרוסים ולאיומים מצדם של האיראנים. לפי הדיווחים, לטהרן נוכחות גדולה במיוחד בבסיס זה, המאייש גם כוחות רוסיים ועל פי הדיווחים החלק האיראני היה זה שהותקף על ידי ישראל.

טייפור

מטוסים סוריים פונו מבסיס זה בדמשק והוצבו קרוב לכוחות הרוסיים לאחר הטבח הכימי בדומא, ועקב ציפייה למתקפת טילים אמריקנית עליה מאיים טראמפ כבר כמה ימים.

דומייר

משדה התעופה זה, שנמצא 40 ק"מ צפון-מזרחית לדמשק, המריאו על פי ההערכות מטוסי צבא אסד למתקפה הכימית על דומא. הבסיס מאייש מסוקי מי-8 סוריים.

שעיראת

לפני כשנה הורה טראמפ על מתקפת טילי טומהוק מוגבלת על בסיס זה, בתגובה לטבח כימי קודם, אז בעיירה חאן שייחון. 59 טילי השיוט שוגרו מאוניות מלחמת אמריקניות במזרח התיכון. לכל טיל הייתה מטרה משלו - בין היתר מגדל הפיקוד של הבסיס, תחנות תדלוק, תשתיות מכ"ם - והמתקפה ארכה בסך הכול ארבע דקות.

בסיסים ימיים

טרטוס

מפקדת הצי של הצבא הרוסי בסוריה נמצאת בבסיס זה, ופוטין מתכוון להרחיבה. תמונות לוויין שפורסמו בשבוע האחרון הראו את אוניות המלחמה הרוסיות עוזבות את בסיס זה, מחשש למתקפת הטילים האמריקנית הצפויה. בתמונות, שפורסמו על ידי חברת "אימ'אגסאט", נראו לפחות 11 ספינות - ובהן אוניית המלחמה אדמירל גריגורוביץ' - נוטשות את הבסיס, המוגן כנראה בטילי S-300 ו-S-400. הרוסים דיווחו גם באופן רשמי על עזיבה זמנית של הבסיס בשל האיומים האמריקנים זאת למרות שהסיכוי שהאמריקאים יתקפו באופן ישיר כוחות רוסיים אינו גבוה.

אתרים אחרים

אל-קיסווה

מפקדת הצבא האיראני בסוריה נמצאת בבסיס זה, שהוקם במתחם של הצבא הסורי במרחק 12 ק"מ דרומית לדמשק. לפי הדיווחים, 15 אלף איראנים מוצבים בסוריה.

ארמון הנשיאות

המתחם הרשמי של הנשיא אסד בדמשק, שמוגן על ידי סוללות טילי נ"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר