מחאה על שוחד

60 מחברי הקונגרס הברזילאי שינו את שמם

לחברי הקונגרס הברזילאי חיכתה בסוף השבוע הפתעה, כאשר 60 חברי מפלגת הפועלים הודיעו כי הם משנים את שמם במחאה לשמו של מנהיגם שנכנס לכלא בעוון שוחד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לואיז אינסיו לולה דה סילבה (צילום: שאטרסטוק)

ה"לולות" של ברזיל: אחרי שערעורו של נשיא ברזיל לשעבר לואיז אינסיו לולה דה סילבה, נדחה סופית והוא נשלח למאסר, חשבו במחנה הימין הברזילאי שבכך נחתם הפרק הקשור בשמו, אבל השבוע, כשהגיעו לקונגרס, ציפתה להם מחאת הפתעה: 60 "לולות" חדשים.

חברי קונגרס המשתייכים ל"מפלגת הפועלים" של לולה, הוסיפו לשמם את שמו של מנהיגם כמחאה על מאסרו. את המחווה ללולה, שכיהן כנשיא ברזיל במשך שתי קדנציות, הובילה הסנאטורית גלייזי הופמן. מעתה ואילך היא מבקשת שיקראו לה בשם גלייזי לולה הופמן, והיא הודיעה על כך במכתב ליו"ר הסנאט ביום רביעי.

פירוש הדבר שעל יו"ר הסנאט יהיה לפנות אל הופמן בשם "לולה" בכל פעם שירצה לדבר אליה במהלך דיונים במליאה, וכך גם יופיע שמה בלוח השמות בסנאט. 60 מחברי הקונגרס המונה 513 מושבים, המשתייכים למפלגת הפועלים, הלכו בעקבותיה ועשו מעשה דומה שהולך להזכיר את שמו של הנשיא לשעבר כל העת.

התגובה מהצד הימני של המפה לא איחרה לבוא. סוסטנס קבלקנטה ממפלגת הימין הקטנה DEM הודיע כי מעכשיו שמו האמצעי הוא "מורו" – על שם השופט סרג'יו מורו, שהרשיע את לולה. קפיטאו אוגוסטו ממפלגת הימין "פרטידו דה רפובליקה" דרש שמעתה יקראו לו קפיטאו אוגוסטו בולסונרו – מחווה לז'ייר בולסונרו, איש ימין קיצוני שהיה קצין בכיר בצבא ברזיל, היה מועמד לנשיאות ונחשב למבקר חריף של לולה.

הנשיא לשעבר לולה הורשע בקבלת שוחד ונכלא בשבוע שעבר ל-12 שנה. הוא טוען שהמשפט נגדו הוא מזימה שנועדה למנוע ממנו להתמודד בבחירות לנשיאות באוקטובר בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר