נערים הקימו מאחז - צה"ל ירה אש לעברם

אירוע חמור במאחז 'ראש יוסף' הסמוך ליישוב איתמר, כח צה"ל שהגיע כדי לפנות את המאחז הגיע לעימות עם הנערים היהודים במקום וירה באש חיה ממש מעל לראשיהם (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כוח צה"ל שהגיע במהלך השבת לפנות מאחז סמוך ליישוב איתמר, ירה גז ואף ירי חי כלפי נערים, חלקם קטינים ששהו במקום. על פי עדויות הנערים הירי חי אף היה בסמוך לראשיהם של חלק מהקטינים.

הנערים עלו למאחז "ראש יוסף" לפני כשלושה שבועות, הקימו במקום מבנה ומתגוררים במקום. בכניסת השבת הגיע כח צה"ל בפיקודו של מח"ט שומרון גלעד עמית בליווי שופל צבאי לפנות את המאחז ולהרוס את המבנה, ניסיון שלא צלח.

במהלך יום השבת הגיע שוב למקום מח"ט שומרון בליווי כח נוסף, המח"ט ניסה לעצור, מסיבה שאינה ברורה את אחד הנערים דבר שכלל עימות בין הכח לחלק מהשוהים במקום. במהלך העימות החיילים השליכו רימון גז וריססו גז נוסף על קטינים במקום.

על פי עדויות הנערים בשלב מסוים החל אחד מהחיילים לירות באוויר ובהמשך ממש מעל ראשיהם של הנערים. בעקבות הירי הנערים נסו מהמקום, שלושה נערים שהיו במקום ולא נסו, נעצרו.

אחד מהנערים שמתגורר במקום סיפר "ירו לנו ממש מעל הראש, אחד מהחברה היה צריך להתכופף כדי שהירי לא יפגע בו. תוך כדי הירי החיילים צעקו וקיללו אותנו בצורה מחפירה. גם לפני כשבוע בכניסת החג שביעי של פסח הגיעו הצבא וניסו לפנות אותנו, ויום למחרת בשבת הגיעו מג"ב ושברו לנו דברים וציוד, לקחו לנו את המים והאוכל. באנו ליישב את ארץ ישראל, בע"ה יוקם כאן עוד ישוב, התנהלות הצבא לא תשבור אותנו", מסר.

הנערים שנעצרו נחקרו אמש (מוצ"ש) בשעת לילה במרחב שומרון ויובאו במהלך היום ככל הנראה לדיון בבימ"ש השלום בפ"ת.

עו"ד יוסי נדב שמייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו הגיע לתחנת המשטרה לסייע לנערים. עו"ד נדב שמע מהנערים על אירוע הירי החמור "מרשי שהו במקום שככל הנראה בשלב מסוים הוכרז הוא או שטח סמוך כשטח צבאי סגור, מרשי לא התנגדו למעצר, שיתפו פעולה ולא ברחו מהמקום. עניין הירי חמור מאד ואנו ציפייה שצה"ל יבדוק העניים במלוא הרצינות", מסר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חפק מחט שומרון מגיע לשטח, נקלע לאירוע אלים של זריקת אבנים ופגיעה ביכולת לממש את המשימה. מופעלים אמצעים כדי לטפל באותה הפרת סדר אלימה מאוד. היה ירי באוויר כדי להרחיק אותם. לאחר מכן כוחות ביטחון נוספים עוצרים את המעורבים. אנחנו רואים בחומרה כל הפעלת אלימות נגד חיילי צהל שמבצעים את עבודתם, בייחוד מצד ישראלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר