הותר לפרסום

צה"ל השמיד מנהרת טרור התקפית שחדרה לשטח ישראל

מנהרת טרור ארוכה במיוחד שהגיעה לתוך שטח ישראל והתחברה לשרשרת ממנהרות ברצועת עזה - סוכלה במהלך סוף השבוע האחרון • זו מנהרת הטרור השמינית שנחשפת בחודשים האחרונים (צבא)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
המנהרה והתוואי (צילום: דובר צה"ל)

הותר לפרסום: במהלך סוף השבוע צה"ל סיכל בצפון רצועת עזה מנהרת טרור איכותית שחדרה לתוך שטח ישראל.

על פי צה"ל, במהלך סוף השבוע סוכלה מנהרת טרור מוכנה לשימוש של חמאס לשטח מדינת ישראל מול ג'באליה בחלק הצפוני של עזה. (המנהרה הראשונה שמתגלה בחטיבה הצפונית מאז צוק איתן, עד עתה הכל היה בחטיבה הדרומית).

"מדובר בעוד הישג של המאמץ המודיעיני המבצעי נגד מערך תת הקרקע. אנחנו מתקרבים ליעד של סיכול המנהרות עד סוף 2018. אוחזים במנהרה תקופה ארוכה. זו המנהרה החמישית של החודשים האחרונים שסוכלה שטח מדינת ישראל והפרה את הריבונות שלנו. המנהרה לא היוותה סכנה למדינת ישראל. ההחלטה על הסיכום והחשיפה שלה נלקחה תוך כדי שיקולים מבצעיים. התפיסה הזו משתרשת בחודשים האחרונים", אמר דובר צה״ל תת אלוף רונן מנליס.

המנהרה הושמדה קילומטרים לתוך הרצועה ומחוברת לרשת מנהרות ברצועה לכן זה הישג גדול מאוד שהסב נזק לפרויקט המנהרות בעזה. "השמדנו קילומטרים של מנהור באדמת עזה. במקביל ממשיך להיבנות המכשול, עומדים סביב הקילומטר התשיעי מתוך 66 קילומטר", אמר מנליס.

בצה"ל מצביעים על כך שיש ניסיון של חמאס להפוך את מרחב הגדר למרחב טרור. לדברי צה"ל, הפרות הסדר האלימות הן כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע. הם מציינים כי בסוף השבוע האחרון היה שימוש במטעני צינור ובקתבים וניסיון להוציא פיגועים. 4 פעילי טרור נהרגו בדרך להפגנה ב״תאונת עבודה״. ניתן ללמוד מכך שכוונתם הייתה לבצע פעילות טרור כי הם היו חמושים וכך הם גם נהרגו בגלל תקלה.

המנהרה שסוכלה נמצאת סמוך לאיזור ההפגנות ופתח היציאה שלה סמוך לגדר. מה שמאשש את תרחיש צה"ל והרעיון למנוע פגיעה בגדר שנועד גם להרחיק את איומי הטרור וגם לא לאפשר להם להשתמש בתשתיות טרור כמו מנהרות. "אם היו חודרים מהגדר יכלו להשתמש במנהרה. המנהרה נמצאת מספר מטרים בשטח ישראל, אך היא עמוק בתוך הרצועה", מסביר מנליס.

"זה רק מראה את הציניות של חמאס שמשקיע את הכסף במנהרות ותשתיות טרור. פנינו לא להסלמה אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. צהל מצליח לשמור על מוכנות ולמנוע התדרדרות במצב הביטחוני. עושים הכל כדי שיהיה אפשר לחגוג את יום העצמאות השבעים למדינה בשקט", מסר דובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "פותחים שבוע בהישג מודיעיני ומבצעי מרשים, עם השמדתה של מנהרת טרור נוספת, הארוכה והעמוקה ביותר שנחשפה עד כה. מנהרה שבחפירתה הושקעו מיליוני דולרים, כסף שבמקום להקל על מצוקת התושבים, טבע בחול. תושבי עזה, חמאס שורף את הכסף שלכם על מנהרות לשום מקום. על כולן נשים את היד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר