מעמד 'וכתבתם'

הזוכה במקום הראשון: האסיר מאיר בורודיאנסקי

כמדי שנה נאספו גדולי הרבנים המוזהים עם 'הפלג הירושלמי' למעמד 'וכתבתם' וחלוקת מלגות לכותבי חידושי תורה • במקום הראשון זכה הבחור מאיר בורודיאנסקי השוהה בכלא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בימת הכנס (באדיבות המצלם)

כמידי שנה נאספו גדולי התורה וראשי הישיבות המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' למעמד "וכתבתם" - חלוקת המלגות למצטייני בחורי הישיבות ואברכי הכוללים ששלחו את מיטב חידושי התורה.

רבנים וראשי ישיבות בודקים במשך כל חודשי החורף את ה"חבורות" שהתקבלו במערכת, אותם הם בודקים על פי מספרים סידוריים כשבעליהם נותרים אנונימיים.

הרב דניאל בן אבו שמפעיל את קרן "וכתבתם" זה השנה ה-19, זכה במשך השנים לעידודו של הגר"ש אוירבך זצ"ל והשנה העמיד את ארוע חלוקת המלגות לזכרו של הגר"ש זצ"ל.

הזוכה במקום הראשון השנה הוא הבחור מאיר בורודיאנסקי מישיבת קול תורה השוהה בימים אלו בכלא הצבאי לאחר שסירב להתייצב בלשכת הגיוס ונתפס כעריק.

סבו - משגיח ישיבת קול תורה הגאון רבי יצחק ירוחם בורודיאנסקי שהשתתף בכינוס, דיבר בארוכה על מעלת כתיבת חידושי תורה.

בכינוס השתתפו גדולי מועצת רבני בני תורה, ביניהם הגאב"ד הגאון רבי צבי פרידמן והגאון רבי ברוך שמואל דויטש שעומד בראש צוות הרבנים שבודקים את חידושי התורה מאז הקמת 'וכתבתם'.

ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי שמואל מרקוביץ, השוהה בימים אלו בארה"ב, חיזק את משתתפי הכינוס עם מכתב מיוחד שהוקרא על ידי הגאון רבי חנוך הבלין, מרבני ישיבת פוניבז'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר