לחש לדרעי

כחלון: "ביבי מבין שבלעדיי הוא לא ראש הממשלה?"

ראשי הקואליציה התכנסו לישיבה מתוחה עם היועמ"ש לדיון בפסקת ההתגברות. כחלון איים כי פתיחת ההסכמים, תכלול ישיבות והתנחלויות. הישיבה הסתיימה ללא החלטה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר משה כחלון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

האם ראש הממשלה נתניהו דוחף לבחירות מוקדמות? ראשי סיעות הקואליציה קיימו הבוקר (ראשון) ישיבה מתוחה ונפיצה סביב פסקת ההתגברות, אותה מבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם ובכך למנוע מבג"צ להתערב בחקיקת הכנסת.

בישיבה השתתף גם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט והסכים להצעת חוק שתגביל את בג"צ, כך שרק רוב של שישה שופטים בהרכב של תשעה יוכל לפסול חקיקה של הכנסת, והכנסת תוכל לעקוף את הפסילה ברוב של שבעים ח"כים, אלא שראש הממשלה נתניהו התנגד להצעה.

המשבר החריף כאשר שר האוצר ויו"ר 'כולנו' השר משה כחלון הודיע כי לא יאפשר חקיקה שתגביל את כוחו של בג"צ מלבד חקיקה פרטנית לנושא המסתננים בדרום תל אביב.

באתר 'וואלה' דווח כי כחלון זעם ואמר לשר אריה דרעי: "ביבי מבין שבלעדיי הוא לא רה"מ ולא יהיה? רק שיהיה ברור שאם רוצים לפתוח הסכמים אז נפתח את כל ההסכמים גם על ישיבות והתנחלויות".

השר יריב לוין, העוסק בנושא יחד עם נתניהו, מסר לאחר ישיבת ראשי הקואליציה: "בישיבה היום התקבלה באופן מוחלט דעתי שאין מקום לפסקת התגברות נקודתית לסוגיית המסתננים. זו שגיאה מהותית אשר תביא לפסילה של חוקים ביניהם חוק ההסדרה. המטרה ליצור סדר נכון, ובמסגרת הזאת אני אעמוד על כך שאם רוצים לתת לבית המשפט העליון סמכות לפסול חוקים זה צריך להיות מלווה באישור מחדש של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וגם שינויים בהליכי בחירת השופטים".

"צריך לזכור", הוסיף, "הריבון במדינה דמוקרטית הוא העם ולא קומץ שופטים. פסקת התגברות ודאי אפשר לחוקק, אבל צריך לחוקק אותה בצורה נכונה שתתן לכנסת את הכוח להיות הגורם שקובע, ולא פחות חשוב, אם בית המשפט רוצה סמכות, ראוי ששופטיו ייבחרו בדרך מייצגת ושחוקי היסוד יתקבלו כפי שמתקבלת חוקה במדינות אחרות".

לדבריו: "אף אחד לא מעלה על דעתו שאנחנו נשאיר כאן את המסתננים. בג״ץ מונע את הוצאתם וכולם מבינים שהגיע הזמן לעשות שינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר