הרשעה ראשונה לערבי שהשתתף בתקיפת טיול בר-מצווה

16 ימי מאסר, חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי הוטל על ערבי מקוצרא שגנב את מכשיר הטלפון של ילד בטיול בר מצווה שהפך כמעט ללינץ'. השבוע, הוחזר נשקו של האב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחד הפצועים בלינץ' (צילום: מתוך ynet)

הרשעה ראשונה בפרשת הלינץ' בטיול הבר-מצווה: אחד מהתוקפים הורשע בהחזקת מכשיר הטלפון של ילד מהטיול, ובהרכבת כרטיס הסים שלו עליו. הפלאפון של הילד נגנב יחד עם תיקים וחפצים נוספים של ילדים מהטיול ושל מלוויהם, במהלך התקיפה האלימה שביצעו ערבים תושבי הכפר קוצרא בחודש נובמבר האחרון כנגד קבוצת ילדים ומלוויהם שטיילו סמוך ליישוב מגדלים.

הנאשם הודה במעשה במסגרת הסדר טיעון שהושג בין הצדדים והורשע בשותפות בגניבה. "אין חולק כי האירוע שמהלכו נגנב מכשיר הטלפון הנייד שהוחזק על ידי הנאשם, היה אירוע חמור מאוד וקשה", קבעה שופטת בית המשפט הצבאי בגזר הדין. "עם זאת, ולאור הטעמים שפירטו הצדדים, ובעיקר העובדה שאין כל ראיה לנוכחותו של הנאשם באותו אירוע.. החלטתי ל כבד את הסדר הטיעון".

השופטת גזרה על הנאשם 16 ימי מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי ו-6 חודשי מאסר על תנאי נוספים, וכן הוטל עליו קנס כספי ע"ס 5,000 ש"ח וכן פיצוי לנפגע העבירה כספי ע"ס 3,000 ש"ח לילדים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', שייצג את הקטין הגיב ואמר: "פסק הדין הוא קצה הקרחון של הלינ'ץ החמור שנעשה כלפי קבוצת הילדים. אנו מצפים שכל מעורב באירוע יבוא על עונשו לפחות כפי הראיות שנאספו על חלקו באירוע. אך אין בזה די. במכלול מדובר על עשרות רבות של פורעים מסוכנים שיצאו מהכפר קוצרא בהנהגת הכפר. ראוי שמדינת ישראל תמצא את הדרכים לבוא חשבון עם הכפר והנהגתו אשר רוב אנשיה לקחו חלק בהתקפת הלינץ'".

בתוך כך, הוחזר השבוע סוף סוף נשקו של אחד מהאבות שליוו את הילדים בטיול, ושירה לעבר הפורעים, וזאת לאחר שהתיק כנגדו נסגר מחוסר אשמה.

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו', שייצג את האב: "אנו חוזרים ומברכים ומבקשים להודות לגורמי אכיפת החוק והפרקליטות על הטיפול המהיר והמוצדק בפרשה. עם זאת, אין לשכוח את הביקורת הנוקבת שלנו, הן על החקירות כנגד היהודים והבעיות ומחדלי החקירה בחקירות כנגד הפורעים הערבים, מה שהביא לקשיים גדולים בהגשת כתבי האישום והעבירות, ואני מקווה של מי שצריך להפיק את הלקחים מהפרשה הזו - יעשה זאת בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר