צה"ל חושף

כך פועלת המעבדה לגילוי המנהרות • צפו

בעקבות הגילוי האחרון של מנהרת חמאס, השמינית במספר, שחדרה לעומק שטחי ישראל, חושפים בצה"ל את המעבדה המיוחדת המסייעת בגילוי מנהרות הטרור • צפו (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל)

מספר שעות לאחר חשיפתה של מנהרת טרור של החמאס שחדרה מעזה לעומק ישראל, חושף צה"ל כי כחלק מהמאמץ לסיכול איום זה, הוקמה באוגדת עזה מעבדה טכנולוגית לגילוי ואיתור מנהרות, כבר לפני כשנתיים.

סרן ב', מי שמפקד עליה, הוא מהנדס חשמל וכימיה בהכשרתו, שפועלים תחתיו מומחים במגוון תחומים טכנולוגיים ומחקריים, בהם אנשי החטיבה הטכנולוגית ליבשה, פיזיקאים, מהנדסים, גיאולוגים ואנשי מודיעין.

בצה"ל מסבירים, כי איתור וסיכול מנהרות מורכב מכמה מאמצים משולבים המשלימים זה את זה: טכנולוגיים, מודיעיניים ומבצעיים. המעבדה היא הזרוע הטכנולוגית לגילוי המנהרות והיא משתמשת במחקר קרקע חדשני הכולל סריקת תאי שטח ופענוחם.

פיצוץ מנהרת טרור

המעבדה פועלת במקביל הן לשיפור טכנולוגיות קיימות והן לפיתוח טכניקות חדשות לאיתור ומיפוי, התואמות את האתגר הספציפי של מנהרות טרור בתוואים שונים. אנשי המעבדה עובדים בשיתוף פעולה עם אנשי המודיעין ועם כוחות ההנדסה ויחידות נוספות בשטח עד לאיתור המנהרה, דרך חקירתה ולמידתה ועד לסיכולה.

"בזכות שילוב היכולות של כוחות ההנדסה, המודיעין והחזית הטכנולוגית, הגיעה המעבדה להישגים מוכחים, בהם איתורן וסיכולן של חמש מנהרות טרור בחודשים האחרונים. לאחרונה זכתה המעבדה בתעודת הצטיינות מראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה", אומרים בצה"ל.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר