פרסום ראשון

שינויים בישיבתו של הרב שטרנבוך; לפחות 12 בחורים נטשו

עם תחילת זמן קיץ בהיכלי הישיבות, ישיבתו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך השוכנת בעיר בית שמש עוברת סדרת שינויים שמביאים לעזיבתם של בחורים, כך נודע ל"כיכר השבת" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עם תחילת זמן קיץ בהיכלי הישיבות, ישיבתו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך השוכנת בעיר בית שמש נמצאת במשבר - כך נודע ל"כיכר השבת".

ישיבתו של הראב"ד הרב שטרנבוך הוקמה לפני כחמש וחצי שנים לבני קיבוץ ולאחר מכן התרחבה לבני השיעורים. הישיבה שכנה תחילה במבנה ברמות לאחר מכן עברה לשכונת בית וגן, לעיר לוד ומשם לעיר בית שמש.

בעת האחרונה, כך נטען, ממעט הראב"ד הגר"מ שטרנבוך לפקוד את הישיבה בבית שמש. מנגד, גורמים בישיבה טוענים כי בכל שבוע הרב מוסר שלושה שיעורים בישיבה, כאשר דווקא בסוף הזמן שעבר הוא אף מסר שיעור כמעט בכל יום.

ל"כיכר השבת" נודע כי 12 תלמידים פרשו מהישיבה לקראת תחילת הזמן ושובצו בישיבות אחרות. בחורים נוספים שחשבו לעזוב טרם עזבו את הישיבה לאחר שלא מצאו עבורם מסגרת מתאימה לזמן קיץ.

לעומת זאת, ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים נבחנו עשרות בחורים חדשים אשר ביקשו להצטרף לקראת זמן קיץ ללמוד בישיבה.

כיום, נשארו בישיבה כ-40 בחורים, בטרם הצטרפו הנבחנים החדשים, כאשר הישיבה עצמה הכילה בזמני השיא כ-120 תלמידים.

יצוין, כי בישיבה עצמה אומרים כי הישיבה פועלת כבעבר, זאת למרות עדויות שהגיעו ל'כיכר השבת' על בחורים רבים שפרשו מהישיבה. לדברי גורם בכיר מהישיבה: "ראש הישיבה הראב"ד מגיע לישיבה ומטבע הדברים בחורים עוזבים ובמקומם מגיעים חדשים".

לדברי גורם בישיבה, בעולם הישיבות מקובל כי לקראת הקיץ יש תחלופה ומעברים בין ישיבות, בחורים עוזבים ומצטרפים חדשים, ובעצם מה שקורה בישיבתו של הראב"ד, קורה בכל עולם הישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר