תומך BDS

דרעי וארדן: מנעו כניסת ראש עיר מצרפת

ראש עיריית ז'נוויליה שבצרפת נדחה בעת כניסתו במעבר אלנבי זאת לאחר ששר הפנים, אריה דרעי לא אישר את כניסתו בהמלצתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן (פוליטי מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
לקלרק מפגין למען עזה (צילום: מתוך האתר הרשמי של לקלרק)

שר הפנים, אריה דרעי, סרב הצהריים (שני) לאשר את כניסתו לישראל של פטריס לקלרק, ראש עיריית ז'נוויליה שבצרפת. וזאת בשל המלצת השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן.

ראש העיר הגיע עם רעייתו למעבר אלנבי בטענה כי הם מגיעים לבקר בישראל ומסיבות נוספות. בדיקה לעומק של בקרי הגבול של רשות האוכלוסין העלתה כי עוד בחודש נובמבר עמד לקלרק בראש משלחת של ראשי ערים שביקשה להגיע לישראל, בין היתר לצורך ביקורו של האסיר הביטחוני מרואן ברגותי.

הגעת חלק מחברי המשלחת נמנעה מבעוד מועד לאחר שהשר דרעי הודיע כי יסרב את כניסתם.

כמו כן, בנוסף לעובדה כי שינה גרסאות בנוגע לסיבת הגעתו לישראל, ולאור עובדה כי מדובר בתומך BDS, בהתאם למידע שהועבר על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים-הוחלט לסרב כניסתו לישראל ובת זוגו בחרה אף היא שלא להיכנס.

השר דרעי מסר: "לא נאפשר למי שפועל נגד ישראל להיכנס לישראל כדי לפעול ולהסית נגד המדינה. זו הסמכות שניתנה לי בחוק ואעשה בה שימוש כל עוד אדרש לכך וכל עוד יעלה הצורך למנוע כניסת אנשים שיפעלו כדי להסית נגד ישראל ולקרוא להחרימה".

השר גלעד ארדן אף הוא מסר כי "מי שפועל להחרים את מדינת ישראל לא ייכנס לכאן – קל וחומר כאשר מדובר במי שנושא בתפקיד רשמי. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול ניסיונות להחרימה ולפגוע בה".

כזכור, בשבוע שעבר, דרעי הודיע כי ימנע את כניסתו של ראש העיר דבלין מישל מק דונצ'ה, להיכנס לארץ ומכאן לראמאללה, וזאת בשל תמיכתו בחרמות על ישראל. גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע שימנע את הכניסה.

אלא שזמן קצר לאחר מכן דונ'צה הביך את כולם וצייץ כי הוא עבר את הגבולות והוא כבר ברמאללה. דונצ'ה כתב בטוויטר: "אני יכול לאשר שאני ברמאללה ונערך לקראת כינוס מחר". לאחר מכן התברר כי ככל הנראה חלה טעות באיות שמו ולכן הוא הצליח להיכנס לישראל.

לאחר מכן הוזמנה שגרירת אירלנד למשרד החוץ שם הועברה לה דרישת ישראל כי על אירלנד להתנער מדונצ'ה ומדבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר