המאבק על הכשרות

זעם ברבנות הראשית: בכיר ברבנות או בכשרות של צהר?

הרב זאב וייטמן ידוע כרב של תנובה וכבכיר ברבנות הראשית, אך במקביל הוא פועל בסתר במערכת הכשרות הפרטית של ארגון צהר הפוגעת בכוחה של הרבנות • "אני מסייע לצהר" (חדשות בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב זאב וייטמן (צילום מסך: יוטיוב)

הרב זאב וייטמן, נחשב לאחד הרבנים המוערכים והידועים בעולם הרבנות בישראל. הוא יזם והקים את "ועדת מהדרין" – מערכת כשרות מהדרין של "תנובה", המאגדת נציגי קבוצות מרכזיות בציבור החרדי ובראשה עומדים הגאונים הרב מרדכי גרוס והרב יעקב מאיר שטרן. הוא גם עומד בראש כנס הכשרות השנתי שבו מופיעים בכירי מומחי הכשרות ונידונים נושאים שונים בעולם הכשרות.

בנוסף, הרב וייטמן משמש כיו"ר ועדת השמיטה מטעם הרבנות הראשית לישראל. הוא מפרסם מאמרים רבים בתחומי כשרות שונים, ובראשם כשרות החלב, הבשר והתולעים במזון.

בשנים האחרונות נפוצו שמועות כאילו והרב וייטמן ״רוקד על שתי החתונות״, גם נחשב לבשר מבשרה של הרבנות הראשית לישראל ואילו במקביל משתף פעולה עם ארגון צהר שנחשב לבעל צביון מקל ולכזה המתנגד לרבנות בהנהגת הרבנים הראשיים לישראל הנוכחיים. הרב וייטמן היה בשלב מסוים בגלוי חלק מארגון 'בית הלל' ואף עמד בראשו תקופה, אך לאחר מכן פרש ממנו.

בתיעוד של התכתבות שהגיעה לידי 'כיכר השבת' נראה כי הרב וייטמן מודה באופן רשמי שעובד עם ארגון צהר בכל הנוגע למערכת הכשרות החדשה של הארגון, המנסה להתחרות בכשרות של הרבנות הראשית ובעצם פוגעת בה.

"אני מסייע לצהר לדאוג לכך שהכשרות שהם נותנים תהיה טובה. לשם כך אני משתתף בישיבות המועצה הקובעת את הנהלים", הודה הרב וייטמן מפורשות אך הוסיף, "נכון לרגע זה אני עדיין לא יכול לחתום על כך שהכל מתנהל לשביעות רצוני אך הם בהחלט שואלים ומתייעצים איתי ומקבלים את עמדותיי. מקווה שאחרי פסח אמצא זמן לבחון את הדברים יותר ביסודיות כדי להגיע למצב בו אוכל לומר שהמקומות המפוקחים על ידם אכן ברמה טובה".

הרב וייטמן הסביר ששמו אינו מוזכר באופן רשמי, "אני עושה זאת באופן בלתי רשמי ומאחרי הקלעים כדי לעזור לכשרות מבלי לפגוע ביחסיי עם הרבנות הראשית שלצערי נכון לרגע זה לא תומכת במיזם. אם הרבנות תתמוך במיזם ויהיה שיתוף פעולה אוכל להיות חלק ממנו באופן רשמי".

"אני חושב שזו יכולה להיות ברכה גדולה לעולם הכשרות ומקווה מאוד ופועל לשם כך שגם הרבנות תכיר בזה ותשתף פעולה עם המיזם ותכיר ביתרונותיו הרבים למען הכשרות בארץ", טוען הרב וייטמן בהתכתבות.

גורמים ברבנות הראשית מסרו בתגובה ל'כיכר השבת' כי מעבר לנושא השתייכותו לצוהר, נושא בעייתי בפני עצמו, מקומם לראות איך 'ועדת מהדרין תנובה' שהרב ויטמן עומד בראשה, מעניקה כשרות למוצרים ללא שיש להם כשרות של הרבנות המקומית, דבר המנוגד חוקית לנהלי הכשרות של הרבנות הראשית, ולמרות זאת היועץ המשפטי של הרבנות עו"ד הראל גולדברג והרב רפי יוחאי מאגף הכשרות, מעלימים עין מגוף שפועל במוצהר נגד נהלי הכשרות.

"מעניין לראות", הוסיפו הגורמים, "האם כעת שהתברר שהרב ויטמן לא מסתיר את השתייכותו לארגון צוהר, שלוחם ברבנות הראשית, האם עו"ד גולדברג ימשיך להעלים עין מהממצאים החמורים, לכאורה".

מארגון חותם התומך ברבנות הראשית נמסר: "כעת מתברר שמיזם פיקוח המזון שהתאמץ להסביר בעבודת יחצנות אגרסיבית על החשיבות של ערך השקיפות, מתנהל בהיחבא ובמחשכים ומתאמץ להסתיר מהציבור מידע חיוני. ההתנהלות המקוממת של צהר שוברת שוב שיא חדש של ציניות כאשר מפעילה גורמים מתוך הרבנות על מנת לקדם את האינטרסים שלה. האם היה מתקבל על הדעת מציאות בה שופט מכהן, יקים במקביל למשרתו הרשמית בית משפט אלטרנטיבי שעוסק בהשמצת המערכת הקיימת? במקום לעסוק בהטלת רפש על הרבנות הראשית הגיע העת שבארגון יתחילו להתנהל בהגינות ובאמינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר