התמורה לעדות

עדת המדינה נגד פאינה קירשנבאום תקבל חודשית 6000 ש"ח

בדיון שנערך בבית המשפט התברר כי המדינה שילמה סכומי עתק לעדת המדינה נגד סגנית השר לשעבר, פאינה קירשנבאום, באמצעות משכורת חודשית ומענקים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פאינה קירשנבאום בבית המשפט, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

למי שתהה האם משתלם להיות עד מדינה, מתברר שמשתלם ואפילו מאד. אחת מעדות המדינה בפרשת השחיתות במפלגת "ישראל ביתנו" חשפה אתמול (שני) במהלך דיון בבית משפט המחוזי בתל אביב כי תקבל סכום עתק של 324 אלף שקלים בתמורה לחתימתה על הסכם עד המדינה. פרקליטיה של חברת הכנסת לשעבר פאינה קירשנבאום הנאשמת בתיק וכן עורכי הדין מטעם הפרקליטות הופתעו לגלות את התנאים הללו.

על פי הדיווח ב-ynet, על פי תנאי ההסכם, עדת המדינה נלי דינוביצקי, תזכה למשכורת חודשית של 6,000 שקלים במשך שנתיים וכן להבטחה של כ-180 אלף שקלים נוספים בתום מתן העדות. בשל הגילוי המפתיע, הוחלט להפסיק את הדיון ולחדשו בתחילת מאי. השופט נזף באנשי הפרקליטות: "כיצד אתם לא מכירים את פרטי ההסכם?".

על פי כתב האישום, דינוביצקי, בעלת חברת "אברורה הפקות", הייתה בקשרי ידידות עם סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום שמואשמת בשורה ארוכה של מקרי שוחד. במהלך הקשר ביניהן בעלת החברה ביקשה מקירשנבאום ומדוד (דאוד) גודובסקי שיסייעו לה במציאת עבודות ובהפעלת קשרים ברשויות. בתמורה סוכם שקירשנבאום וגודובסקי יקבלו 10% מתקציב כל הפקה. דינוביצקי אינה נאשמת בתיק וזו כנראה הסיבה שהמדינה הייתה צריכה לשלם לה כדי ליצור עבורה תמריץ להעיד.

כשהתבקשה לספר על אופי הסיוע שהעניקו קירשנבאום ודאוד אמרה: "נפגשנו בבית קפה בבית מלון בירושלים, ביקשתי קשר עם ראשי המפלגה שיעזרו לי להפיק את ההופעות. היינו אני, דאוד ופאינה. הם אמרו שאין בעיה, נעזור לך, אבל שאלו 'מה אנחנו נקבל מזה?'".

לשאלת השופט ירון לוי מי מהם שאל מה יקבלו בתמורה ענתה ששניהם ביחד ולא זכרה מי במדויק. כשהשופט ניסה להקשות ושאל אם קירשנבאום הייתה במקום ואם זה הובטח באופן אישי, דינוביצקי ענתה בחיוב. למשמע שאלת המנגנון של העברת הכספים ענתה: "זה היה במזומן, העברות בנקאיות, לא זוכרת איך. פעמיים שמתי את הכסף בתיק של פאינה, פעם אחת בבית קפה ופעם שנייה אצלה בבית, היו גם העברות בנקאיות, דאוד היה מקבל מזומן".

לשאלות התובע והשופט לוי על כמות הכסף שהועבר ותדירות האירועים ענתה דינוביצקי: "היו כל מיני סכומים, 2,000, 3,000 שקלים, וזה קרה בערך שש-שבע פעמים בין 2006 ל-2013". התובע הוסיף וטען כי תחילה סיפרה העדה במשטרה כי נתנה מזומן לקירשנבאום בארבעה חמישה מקרים, אך היא התעקשה הבוקר כי מדובר בפעמיים. היא הסבירה כי סיכמה עמם על תשלום של 10% מדמי כל הפקה.

בחקירה הנגדית ניסה עו"ד גיורא אדרת, לערער את מעמדה של העדה, ולספר כי כאשר חתמה על עסקת עדת המדינה הייתה במצוקה כלכלית. בעוד היא הסבירה, כי מי שטיפל בחתימת הסכם עד המדינה שניתן לה היה עורך דינה ופירטה את הסכומים שקיבלה מהמדינה בעבור חתימה על ההסכם. בנוסף, נודע בחקירה הנגדית, כי המשטרה העניקה לה סכומי כסף שנעו סביב 37 אלף שקלים כדי להחזיר חובות, במטרה להפעיל אותה.

"הסכום החודשי היה למשך שנתיים ונגמר לפני שנה", אמרה. עורכי דינה של קירשנבאום הופתעו מהסכומים הללו ובמיוחד מהסכום החודשי שהוענק לה. מאוחר יותר, התגלה כי גם עורכי הדין מטעם הפרקליטות לא ידעו על סכום הכסף החודשי שניתן לה. השופט, ירון לוי, אף נזף באנשי הפרקליטות שלא ידעו סעיף זה.

בפרשת ישראל ביתנו יותר מ-10 נאשמים, שישה כבר הורשעו בפרשה, בהם דוד גודובסקי שהורשע בהסדר בשוחד. בראש התביעה בתיק עומד עורך הדין מאור אבן חן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר