צפו במעצר

מעצר אלים של מורה עורר סערה במגזר הערבי

תלמידיו של מורה בכפר ביר אל-מכסור שבגליל התחתון תיעדו מעצר בכוח של המורה שלהם על ידי שוטרים ממשטרת התנועה, והתיעוד מעורר סערה במגזר הערבי • צפו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

תלמידיו של מורה בכפר ביר אל-מכסור שבגליל התחתון תיעדו מעצר בכוח של המורה שלהם על ידי שוטרים ממשטרת התנועה. המורה טוען: "השוטרים התייחסו אליי בצורה אלימה ולא מתחשבת. למרות הקריאות של תושבים להפסיק את התקיפה, הם המשיכו בהתנהגותם הקשה והלא מקובלת".

מועצת הכפר וועד ההורים החליטו לנקוט בצעד מחאה על המעצר והכריזו על שביתת הלימודים והשבתה של כל המחלקות במועצה למשך שעתיים כמחאה "על השימוש בכוח והשפלתו מול רבים מהתושבים".

ראש המועצה מוחמד גדיר אמר כי "אנו מגנים את תקיפת המורה על ידי השוטרים. העברתי מכתב למפקדים ודרשתי להעניש את האחראים על המקרה האכזרי ולפתוח בחקירה. האירוע פגע בכל התושבים, לכן כולנו מחר נשתתף בשביתה למשך שעתיים".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "שוב בוחרים להציג סרטון חלקי שלא מתעד את כל האירוע, לרבות הסיבה שבגינה נעצר החשוד. במהלך פעילות אכיפה שגרתית, הנהג עוכב לאחר שביצע עבירת תנועה.

"בתחילה, סירב החשוד לבקשת השוטר להציג רישיון נהיגה ורק לאחר בקשת השוטר מספר פעמים הציג את הרישיון. במהלך העיכוב הנהג התפרע תוך שהוא מונע מהשוטר בגופו להיכנס לניידת ואף בועט בניידת. במהלך האירוע, השוטר התריע מספר פעמים בפני הנהג כי ייעצר אם לא יאפשר לו להמשיך בבדיקה, אך הנהג בחר להמשיך למנוע בגופו את כניסת השוטר תוך שימוש בכוח וכשהוא צועק לעבר השוטר: 'אתה לא תיכנס לניידת, דו"ח לא יהיה פה' - כאחרון העבריינים, ולא כמצופה מאיש חינוך שומר חוק.

"בשל התנהגותו הפסולה, השוטר נאלץ לבצע מעצר בסיוע שוטרים נוספים תוך שימוש בכוח סביר, זאת עקב התפרעתו וההתנגדות האקטיבית למהלך העיכוב ובהמשך המעצר. בסיום החקירה הנהג הביע חרטה על מעשיו, התנצל ושוחרר בתנאים מגבילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר