הקצינים חיכו בדלת

אחי, ז"ל: "קצין העיר חיכה לנו בפתח, לא רציתי להאמין לו"

מיכאל רוסלס, אחיו של ישי ז"ל, קצין צה"ל החרדי שנהרג באסון אימונים בצאלים, משחזר בשיחה עם "כיכר השבת" את הרגע שבו קיבל את הבשורה הקשה, ומדבר על ההתמודדות ביום יום (יום הזיכרון)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת תמונה ראשית: יונתן זינדל / פלאש 90)

ישי רוסלס ז"ל, קצין צה"ל החרדי שנהרג לפני כשנתיים וחצי באסון האימונים בצהלים הצליח לחדור ללב של עם ישראל ולהפוך ל'ילד' של רבים, אלפים שלא הכירו אותו הגיעו למסע הלוויתו, נכתבו עליו שירים ומאות נהרו לניחום אבלים אצל בני משפחתו.

לרגל יום הזיכרון, הגיע אחיו הצעיר, מיכאל, לשיחה באולפן "כיכר השבת", ושחזר את הרגעים הקשים של ההודעה על פטירת אחיו וההתמודדות ביום יום עם השכול הנורא.

עיקרי השיחה עם מיכאל רוסלס

ההתמודדות ביום יום: "אתה מתמודד עם זה ביום יום, אין רגע שאתה שוכח, יום יום יש זיכרונות, מעשה מסוים שהיית עושה אתו, התנהגות מסוימת, חפץ שהיה שלו... זו התמודדות של יום יום. עם הזמן זה פחות כואב, אבל אתה לומד לקבל את זה באהבה, לכן גם יותר קל להתמודד עם זה".

הרגע שקיבל את הבשורה הקשה: "הייתי בעבודה עם אבא, בבוקר מוקדם דיברתי אתו, ואז לקראת הצהריים התחלתי לקבל הודעות מחברים מהצבא 'מה קורה, איך אתה מרגיש', זה היה מוזר - מה נזכרו בי, עוד חבר ועוד חבר שולח הודעה, אתה מתחיל לחשוש אולי קרה משהו ואני לא יודע, אבל אתה מנסה להכחיש, אתה ממשיך לעבוד".

(צילום: כיכר השבת)

"ואז פתאום מישהו שלח לי הודעה 'אם אתה צריך משהו - דבר איתי', אז יותר הבנתי שקרה משהו. אבא עוד לא יודע כלום. ואז היה איזה חבר שהתקשר אלי ואמר לי 'זה נכון?', הבנתי שקרה משהו ורציתי לדעת כיוון, אבל הוא אמר ששמע שהיית תאונת אימונים וזהו, ניתק את השיחה, הייתי ב... לא רציתי להאמין לזה. התקשרתי לאחי והוא לא ענה לי".

"לקראת שלוש בצהריים, שעתיים אחרי שקיבלתי את ההודעות מהחברים, יצאתי עם הרכב, ואז אבא שלי הרים לי טלפון ואמר לי לבוא מהר, נפל האסימון אבל עדיין הכחשתי, אבל כשהגעתי היו שם קציני העיר, והם אמרו לי שאחי נהרג, זה לא משהו שאתה מוכן אליו. הרי הוא היה ב'צוק איתן', אתה מכין את עצמך, אבל פה זו שגרה, זה אימונים רגילים, אתה לא מתאר לעצמך".

ההלוויה ההמונית לישי ז"ל: "את האמת, באותו רגע אתה לא חושב על כלום. באותו רגע אתה מבין את זה פחות, הראש שלך לא שם. בשבעה סיפרו לנו על הכותרות, והראו לי את התמונות. זה כן הביא כוח, אתה אומר 'אני לא לבד', אנשים שלא הכירו הגיעו, זה נותן תחושה שהעם תומך בך".

יום הזיכרון: "בשבילנו זה חוץ מיום הזיכרון של כל השנתיים וחצי האלה, יש את הרב של הגדוד שתמיד דואג שיהיה שיעור בבית של ההורים שלי לעילוי נשמתו של ישי ז"ל, וגם ביום הזיכרון - יש ערב לימוד, שיעור שפתוח לכולם, מספרים עליו דברים מהצבא, אבל בעיקר דברי תורה, זה העיקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר