הטילים בדרך לישראל?

צה"ל מתכונן ללחימה עם איראן וחושף את מערכות האויב

בשל ההערכה הישראלית כי איומי איראן רציניים, ושאכן בכוונתה לתקוף את ישראל בתגובה לפגיעה ההיסטורית בכוחותיה, חושפת מערכת הביטחון את שלוש המערכות של איראן בסוריה (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מפקד הכוחות האיראניים, גנרל קאסם סולימאני והבסיס האיראני בצייקל (צילומים: מתוך ynet, צילום מסך: מתוך פייסבוק)

בישראל מעריכים היום (שלישי) כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, מתכנן פעולת נקם שתתבצע מבסיס איראני בסוריה נגד ישראל, אולי אפילו בזמן הקרוב, ככל הנראה באמצעות ירי טילים מדויקים או כטב"מים חמושים לשטח ישראל.

הנקמה המדוברת היא כזכור על התקיפה המיוחסת לצה”ל בשדה התעופה T-4 בסוריה לפני כשבועיים, שבה נהרגו קצינים בזרוע האווירית של משמרות המהפכה, בהם מפקד כוח הכטב"מים של משמרות המהפכה.

ישראל מצידה מתכוונת להגיב לכך בעוצמה, וגורמים ביטחוניים אומרים היום כי "צה"ל יעשה הכול כדי להבטיח שחג העצמאות יעבור בשקט. צה"ל במוכנות למגוון רחב של תרחישים כדי שאזרחי ישראל יחגגו כראוי את יום העצמאות ה-70".

לפי כל הסימנים, כחלק מההיערכות של צה"ל, הוא כבר הכין תגובה על תקיפת נקם איראנית אפשרית - תגובה שלהערכת מומחים עשויה לגרום לערעור השליטה השברירית שהשיג משטר אסד בתמיכת האיראנים והרוסים בכ-70 אחוז משטחה של מדינתו.

סוריה פרסמה היום: כך פועלת ההגנה האווירית (צילום: משרד ההגנה הסורי)

כדי להכין את דעת הקהל, גם הבינלאומית, לסבב הלחימה הצפוי, מפרסמת היום מערכת הביטחון את פריסת הזרוע האווירית של משמרות המהפכה ברחבי סוריה.

מתברר, כי לאירן ישנם שלושה מערכים: מערך כטב"מים, שחלקם משמש לאיסוף מודיעין וחלקם חמושים ומיועדים לתקיפת מטרות מהאוויר. מפקד מערך זה, קולונל מהדי דהקאן, הוא כאמור אחד מהרוגי התקיפה המיוחסת לישראל בשדה התעופה T-4.

המערך השני, הגדול, הוא של טילי קרקע-קרקע לטווחים קצרים ובינוניים, כולל טילים מסוג פתח 110 ורקטות פאג'ר 5 וגם טילים בליסטיים מדגם שיעאב, שהטווח שלהם הוא יותר מ-1,300 ק"מ והם מסוגלים להגיע מאיראן לישראל.

אחד מהבסיסים האיראניים בסוריה (צילום: מתוך ynet)

המערך השלישי של של משמרות המהפכה האיראניים הוא של הגנה אווירית ואמצעי גילוי של מטוסים וכלי טיס אחרים. אנשי חיל האוויר של משמרות המהפכה התבססו בחמישה שדות תעופה בסוריה: T-4, חאלב, דיר א-זור, שדה התעופה הבינלאומי של דמשק ושדה התעופה צייקל מדרום לדמשק. בכל אחד מהמקומות האלו יש צוות של הזרוע האווירית של משמרות המהפכה, שקולט מטוסי תובלה צבאיים מסוג אליושין 76 (IL-76) מתוצרת רוסיה.

מטוסים אלו מביאים טילים וחימושים אחרים עבור חיזבאללה, או טילים וכטב"מים לשימוש ישיר על ידי אנשי חיל האוויר של משמרות המהפכה הפועלים משדות התעופה האלו, כשבשנים האחרונות התמקדו אנשי החיל האיראני בהכנות לתקיפת ישראל משטחה של סוריה.

(מתוך ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר