"פוטנציאל הצמיחה של ההון האנושי לתעשיית ההיי-טק, נמצא בציבור החרדי"

"החסם העיקרי לצמיחת והתפתחות תחרותית של ענף ההייטק הישראלי, הוא מחסור בכוח אדם איכותי ומיומן למשרות מובילות", כך ציין מנכ"ל רשות החדשנות אהרן אהרן. הדברים עלו במהלך דיון על דרכים לשילוב חרדים בתעשיית ההייטק שנערך במשרדי ביזמקס – מתחם העסקים והחדשנות לחרדים בירושלים, בין הנהלת רשות החדשנות להנהלת קרן ק.מ.ח. (כלכלה, שיווקי)

מנכ"ל רשות החדשנות בביזמקס. (צילום: יחצ)

לצד מנכ"ל רשות החדשנות אהרן אהרן, שנחשב לאחד הבכירים בתעשיית ההייטק הישראלית, ובתפקידו הנוכחי אחראי גם על פיתוח הון אנושי לתעשיית ההייטק בישראל, השתתפו בדיון בכירים נוספים מרשות החדשנות וכן מנכ"ל קרן ק.מ.ח מוטי פלדשטיין, סמנכ"ל הקרן עו"ד אברהם יוסטמן, מנכ"ל מרכז כיוון יחיאל אמויאל ומנכ"ל 'ביזמקס' איציק קרומבי.

לפני הדיון, ערכו בכירי רשות החדשנות סיור במרכז התעסוקה 'כיוון' ובמתחם 'ביזמקס', שמעו על המגמות בעולם התעסוקה החרדי, על מערך ההכשרות והאתגרים שניצבים בהשתלבות של הציבור החרדי בכלכלה הישראלית בכלל ובתחום ההייטק בפרט. אהרן אהרן וצוות רשות החדשנות שמעו בהמשך גם על התפתחות עולם היזמות החרדי והביעו את התפעלותם מהיצירתיות והנחישות לשלב אורח חיים חרדי עם חתירה למצוינות תוך שימוש בחדשנות טכנולוגית.

בדיון הוצגו למשתתפים נתונים על ההשתלבות החרדים בתעשיית הייטק, ועל אפשרויות ההכשרה הקיימות בתחום.

מנכ"ל רשות החדשנות סקר את המצב הקיים בשוק בו חברות ישראליות גדולות מעסיקות עשרות אלפי עובדים במרכזי תעסוקה מחוץ למדינת ישראל. "חסרים לתעשייה כ10,000 עובדים במשרות איכותיות, הצד העליון של תעסוקת הייטק", אמר אהרן והוסיף כי "פוטנציאל הצמיחה של ההון האנושי לתעשיית ההיי-טק, נמצא בציבור החרדי. תעשיית ההייטק מאפשרת לכל אחד לשמור על המקום שממנו הוא בא".

בסיום הדיון סוכם על חיזוק והעמקת שיתוף הפעולה בין ק.מ.ח. לרשות החדשנות במטרה לפתח כלים חדשים לשילוב החברה החרדית בתעשיית ההייטק.

מנכ"ל רשות החדשנות בביזמקס. צילום: יחצ
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר