זיכרון אלטרנטיבי

הסופר דוד גרוסמן: "אני מרגיש פחות בבית"

הסופר דוד גרוסמן נאם בטקם יום הזיכרון האלטרנטיבי של השמאל והפלסטינים ואמר כי "כשצלפים הורגים מפגינים בגדר אני מרגיש פחות בבית". פעילי ימין הפגינו נגד האירוע (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: עמית הובר, ynet)

אלפים השתתפו אמש (שלישי) ב"טקס הזיכרון האלטרנטיבי", של ארגוני השמאל יחד עם פלסטינים, שנערך בגני יהושע בתל אביב. מנגד, מאות פעילי ימין הפגינו ומחו נגד האירוע כאשר כוחות משטרה גדולים מפרידים בין הצדדים ושומרים על הסדר.

הסופר דוד גרוסמן, חתן פרס ישראל, התייחס בנאומו למהומה סביב האירוע השנוי במחלוקת ואמר: "הרבה רעש ומהומה יש סביב הטקס שלנו אבל אנחנו לא שוכחים שזה טקס של זיכרון והתייחדות והרעש גם הוא נוכח. באירוע שלנו יש שקט עמוק של הריק שיצר האובדן".

גרוסמן הזכיר את בנו אורי ז"ל, שנפל במלחמת לבנון השנייה ואמר: "אני ומשפחתי איבדנו במלחמה את אורי, איש צעיר חכם חמוד מצחיק וגם עכשיו 12 שנה אחרי קשה לי לדבר עליו בפומבי. מותו של אדם אהוב זאת מותה של תרבות פרטית שלמה, חד-פעמית, עם שפה מיוחדת משלה וסוד משלה והיא לא תהיה עוד ולא תהיה עוד כמוה".

פעילי ימין מפגינים נגד האירוע (טל שחר, ynet)

גרוסמן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר: "אני שייך לדור שדברים אלה לא היו מובנים מאליהם ואני מדבר מהמקום הזה, את הקו הזה שסוף סוף הגענו הביתה. אבל ישראל מדכאת עם 70 שנה ויוצאת לאפרטהייד זה פחות בית, כששר הביטחון מונע מפלסטינים שוחרי שלום להגיע למפגש שוחר שלום, זה פחות בית. כשישראל מנסה לקמבן עסקאות באוגנדה ורואנדה כדי לגרש אנשים אל מותם, ישראל היא פחות בית. כשראש הממשלה מסית נגד ארגוני זכויות האדם ומנסה לחוקק חוקים עוקפי בג"ץ - ישראל נעשית פחות בית לכולנו".

בהתייחסות ל'צעדות השיבה' בגבול רצועת עזה אמר הסופר: "כשצלפים הורגים מפגינים בגדר אני מרגיש פחות בבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר