בבית המשפט

נדחתה בקשתו של משה קצב לביטול מעצר הבית

הנשיא לשעבר, משה קצב, עתר לבית המשפט בבקשה לבטל את מעצר הבית בלילות בו הוא מחויב מתוקף היותו אסיר משוחרר עד לדצמבר 2018, ביהמ"ש דחה את בקשתו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יישאר במעצר בית (צילום: פלאש 90)

נדחתה עתירת הנשיא לשעבר משה קצב, שביקש לקבל אישור לצאת ממעצר הבית שהוטל עליו בשעות הלילה.

קצב עתר בבית המשפט המחוזי בלוד נגד החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי הסוהר, שלא הסכימה לבטל את מעצר הבית הלילי שלו. כחלק מתנאי השחרור המוקדם שלו. על פי מעמדו כ"אסיר ברישיון", מחויב קצב להישאר בביתו משעות הערב ועד הבוקר.

לאחרונה הוא פנה לוועדת השחרורים וביקש הקלה בנושא, אך לפני כחצי שנה נענה בשלילה ולכן פנה לבית המשפט. לדברי פרקליטיו, עורכי הדין שני אילוז וציון אמיר, קצב בן ה-72 משוחרר כבר שנה, והטענה של המשטרה שלפיה יש חשש ל"שוטטות לילה" תלושה מן המציאות. לפי הרשות לשיקום האסיר, הם טוענים, הנשיא לשעבר משתתף בטיפולי השיקום ושואף לחיים נורמטיביים ושומרי חוק.

קצב שוחרר בדצמבר אשתקד לאחר שריצה חמש מתוך שבע שנות מאסר שנגזרו עליו. המגבלה של מעצר בית לילי, כמו אחרות בתנאי השחרור שלו, אמורה לחול עד תום תקופת מאסרו הרשמית, בדצמבר 2018.

בוועדת השחרורים התנגדה הפרקליטות לבקשה של קצב בטענה שמדובר בתנאים מקובלים שנושאים אסירים שהורשעו בעבירות דומות, ואין הצדקה להקלה מיוחדת במקרה זה, קל וחומר כששוקלים את תחושותיהן של הקרבנות אל מול העובדה שקצב מסרב להכיר במעשיו ולהתנצל עליהם.

עד כה כשל קצב בכל בקשת ההקלות בתנאי השחרור שלו. הוא נדחה בוועדה הן באפריל שעבר והן בנובמבר, ובאוגוסט האחרון דחה הנשיא ראובן ריבלין את בקשתו לביטול תנאי השחרור שלו בנימוק שוועדת השחרורים הסכימה לקצר את עונשו רק בכפוף לתנאים מגבילים ולתכנית שיקום מורכבת אליה מסרב קצב להצטרף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר