בניגוד לשבת קודש

כך פעלה עיריית אשדוד לסגירת עסקים ביום הזיכרון • תיעוד

מתחמי הקניות הגדולים באשדוד, שפעילים בכל ימות השבוע - כולל שבת קודש - סגרו אמש, את החנויות, במה שנראה כאכיפת החוק ביום הזיכרון לעומת אי האכיפה בשבת (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האכיפה באשדוד (באדיבות המצלם)

מי שעבר אמש (שלישי), ליל יום הזיכרון, במתחמי הקניות הגדולים בעיר אשדוד, מתחמים רועשים ופעילים בכל ימות השבוע, ראה כי החנויות כולן סגורות על מנעול החל מהשעה 19:00 כפי שמחייב החוק.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי עשרות חנויות הפתוחות בשבת ושסגירתם לא נאכפת על ידי עיריית אשדוד נסגרו אמש כפי שמחייב החוק. כל בעלי החנויות ללא יוצא מן הכלל סגרו את החנויות בשל המדיניות המחמירה האוכפת את סגירת החנויות ביום הזיכרון.

תושב העיר שפנה ל'כיכר השבת' תמה: "היכן נעלמה ידה של העירייה כאשר מדובר ברגשות של אלפי שומרי השבת באשדוד. האם חוקי המדינה תקפים רק כשמדובר ביום אבל ארצי, אבל ביום שבת שסגירת החנויות מעוגנת אף היא בחוק ביום זה, אינה תקפה?".

פעיל שבת באשדוד מדגיש ל'כיכר השבת' כי "החרדים באשדוד הינם מתונים ומכבדים את הטקסים של יום הזיכרון וגם באזורים החרדים הכול סגור. עם זאת אנחנו דורשים מהעירייה לאכוף את החוק במידה שווה גם ביום המנוחה היהודי כפי שקבעו אותו בחוק".

על-פי החוק, בערב יום הזיכרון יהיו בתי-הקפה סגורים מתחילתו ועד לזריחת השמש למחרת, וכמו כן נאסר לקיים במהלכו עינוגים ציבוריים.

יצוין כי הפיכת יום השבת ליום עסקים רגיל במספר גדל והולך של מגזרים במשק, והגידול במספר אנשי העסקים שומרי השבת העומדים בראשות חברות ורשתות מובילות, מולידים זעם עצום על חוסר אכיפה של הרשויות נגד החנויות הפותחות את שעריהן בשבת.

בעלי ומנהלי חנויות צריכים להתמודד בתנאי תחרות, נאלצים לעמוד בדילמה הלא פשוטה - האם לפתוח את העסק בשבת, ואיך לתפקד בתנאי התחרות כאשר השבת הופכת ליום עסקי לכל דבר.

לפני כחודש וחצי הודיע ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי בישיבת מועצת העיר באופן רשמי כי הפקחים יחדלו מלרשום דו"חות לעסקים שפתוחים בשבת, ובפרט לאלו הפועלים במתחם הקניות ביג פאשן שבכניסה לעיר.

מעיריית אשדוד טרם נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר