"נושאים עמכם תפילה"

צפו: טקס הזיכרון לזכרם של 1,485 השוטרים

הבוקר, התקיים טקס זיכרון לחללי משטרת ישראל בהר הרצל, לזכרם של 1,485 השוטרים שנפלו מקום המדינה. המפכ"ל: "פני הנופלים כפני החברה, בני כל המגזרים והעדות" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

הבוקר (רביעי), יום הזיכרון, התקיים טקס יום הזיכרון לחללי משטרת ישראל בהר הרצל לזכרם של 1,485 שוטרים ושטרות שנפלו מאז קום המדינה.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אמר במהלך הטקס: "מדינת ישראל בעשורה השביעי, היא מדינת חוק חזקה ומשגשגת. תולדות ישראל מלווים במאבק בלתי פוסק על קיומה וביטחונה של המדינה, אשר נכרך במחיר דמים יקר. גם כאשר אנו ריבונים בארצנו, אנו נדרשים להמשיך ולהילחם על שימור וחיזוק ריבונותנו ושלום אזרחנו כולם.

"כמו אז גם היום, עומדת הרוח והנחישות של הלוחמים מגיני העם למבחן. וכמו אז גם היום, אנו יחד יכולים ומנצחים את כל מבקשי רעתנו. במעמד זה, אנו שבים ומצדיעים לחללי המשטרה לדורותיהם במערכה על עצמאותה, ביטחונה וערכיה של מדינת ישראל. אנו זוכרים את רֵעֵינו ושותפינו לדרך, אשר נפלו על משמר מערכת החוק והסדר, ובמאבק על גבולות המדינה".

בהמשך דבריו, הוסיף אלשיך: "פני הנופלים כפני החברה, בני כל המגזרים והעדות. שוטרים, לוחמים, מתנדבים, מכל שורות הארגון, ומכל קשת פעילותו. כאשר במשטרת ישראל אנו פוגשים את השכול, זהו החיבור המופלא ביותר של הפסיפס האנושי בישראל, המיוצג במשטרת ישראל ומשתקף בפעילותה.

"משטרת ישראל מקדשת את השונות ואת הרב- תרבותיות, מייצרת מענים מותאמים לקהילות השונות, מבלי לתבוע מהם לשנות את אופיין והחשוב מכל- מקבלת לשורותיה שוטרים מכל המגזרים, בבחינת דוגמא אישית חברתית. אנו מבינים, כי כמשטרה, אנו מופקדים לא רק על הביטחון האישי, אלא גם על איחוי הקרעים של החברה הישראלית, כחלק מפיתוח אחריות הדדית, מחויבות קהילתית וחיזוק נורמת הציות לחוק. ישנם אנשים, שבמותם נשארים חיים, כיוון שבחייהם הותירו חותם משמעותי בעולם. חללי משטרת ישראל לדורותיהם, בפועלם, הותירו חותם עצום החקוק על ליבותיהם של חבריהם לשירות, במורשת משטרת ישראל ובחברה הישראלית בכלל".

בסיום דבריו, פנה המפכ"ל למשפחות השכולות ואמר: "חללי משטרת ישראל פעלו מתוך אמונה בשליחות העשייה למען אזרחי ישראל כולם, כדי שיוכלו לחיות את חייהם בבטחה, בשקט וללא מורא. הקשר האמיץ והחם שלנו עמכן, המשפחות השכולות, הוא אשר נותן לנו את הכוח להמשיך הלאה, לחזק את ביטחונם האישי של אזרחי המדינה ולבצר את עוצמתה של החברה הישראלית. אנו מוצאים עצמנו מחוזקים מהעוצמה המוסרית והערכית שיש בכם, במי שאיבדו את היקר מכל.

"את הנופלים לא נוכל להחזיר לחיים, אך את המורשת והסמל שגילמו בפועלם, את הרוח הזו העשויה ללא חת, את האמונה בצדקת הדרך ואת הנכונות להטיל עצמם על הכף, עד תום, את כל אלו עלינו לנצור לעצמנו, ולהנחיל לדורות הבאים.

"אנו מושיטים אליכם יד מחבקת ותומכת, ונושאים עמכם תפילה, כי שורת הנופלים לא תארך עוד. מהמסד הערכי ומהמורשת שהותירו לנו הנופלים, אנו שואבים כוח להמשיך ולהתמודד עם האתגרים המורכבים שעוד נכונו לנו, במאבק על כבודה של המדינה ועל קיומה כמדינת חוק ריבונית ודמוקרטית. יהי זכר הנופלים ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר