בגלל הכיפה

ברלין: מוסלמי הכה צעיר יהודי בחגורה • צפו

אנטישמיות בגרמניה: צעיר יהודי חובש כיפה הוכה על ידי מוסלמי ברחובה של ברלין באמצעות חגורה. הצעיר הצליח לתעד את האירוע במכשיר הטלפון שלו. החלה חקירה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הפורום היהודי נגד אנטישמיות)

פחות משבוע אחרי יום השואה: צעיר יהודי הותקף אתמול (שלישי), סמוך להלמהולץ פלאץ בברלין, רק מפני שחבש כיפה לראשו.

הצעיר תיעד את התקיפה בטלפון הנייד שלו. בסרטון נראה צעיר מוסלמי מכה אותו בחגורה וצועק לעברו בערבית "יהודי". השכנים בשכונת פרנצלאואר ברג במזרח העיר הזעיקו את המשטרה. בנוסף ביקש הצעיר מבת זוגו שהייתה איתו בזמן התקיפה, להתקשר למשטרה.

משטרת ברלין אישרה שהתקבל דיווח על התקרית וכי נפתחה חקירה. הצעיר העביר למשטרה את הסרטון, שבו נראים פניו של התוקף. היהודי המותקף אושפז בבית חולים לקבלת טיפול.

לוי סלומון, דובר הפורום היהודי לדמוקרטיה ונגד אנטישמיות, אמר: "זה בלתי נתפס לראות שצעיר יהודי מותקף ברחוב באזור מבוסס בברלין רק בגלל שהוא מזוהה כיהודי. זה מראה שהיהודים אינם בטוחים גם כאן. אנחנו לא צריכים עוד נאומים. אנחנו צריכים מעשים".

אנטישמיות רבה מופיעה באירופה במדינות נוספות, כך לדוגמא, שמונה מצבות בבית קברות יהודי מצפון לפריז שבצרפת הושחתו בתחילת השבוע. נשיא הארגון הצרפתי "הלשכה הלאומית למאבק באנטישמיות (BNVCA)", מסר כי נגרם לבית הקברות נזק קל.

בשנים האחרונות היגרו מוסלמים רבים אל גרמניה ואל מדינות נוספות ביבשת הישנה והביאו איתם מקרי אנטישמיות רבים כנגד יהודים, במיוחד בעת שהמתיחות בישראל גדלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר