איבדה הורים ו-3 אחים

לבכות: התיאור המצמרר של הילדה הפצועה

הפיגוע המחריד במסעדת סבארו בירושלים, שהיווה את אחד משיאיה הנוראים של האינתיפאדה השניה, גבה כזכור את חייהם של חמישה מבני משפחת סחויסחורדר. בתיעוד מהימים ההם, נראית חיה, הילדה שנפצעה, מדברת ממיטתה בבית החולים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"קראתי לו 'אברהם יצחק', אבל הוא שכב ולא עשה כלום" (צילום: באדיבות 'כאן', תאגיד השידור הישראלי)

ביום חמישי כ' אב תשס"א נכנסו בני משפחת סחיווסחורדר, שעלו לישראל מהולנד והתגוררו בישוב טלמון, אל מסעדת סבארו שהיתה ברחוב קינג ג'ורג' פינת רחוב יפו בלב ירושלים.

כמה דקות לפני השעה 14:00, נכנס למסעדה שהיתה עמוסה בלקוחות, אדם לבוש בחולצה לבנה, הציץ בתפריט ושאל את המוכר כמה זמן יקח לו להכין עבורו ספגטי. בעת שהמוכר ענה, השואל - מחבל בן 22 בשם מוחמד אל מסרי מאזור ג'נין - הכניס את ידו לתיק והפעיל מטען תופת.

כתוצאה מפיגוע אכזרי זה, אחד מאלו שנצרבו בתודעה הישראלית בעת 'האינתיפאדה השניה', נרצחו 15 בני אדם, בהם 7 ילדים, ונפצעו כ-140 נוספים.

בין הרוגי הפיגוע היו כידוע חמישה מבני משפחת סחיווסחורדר, האב מאיר והאם צירה, וילדיהם רעיה בת ה-14, אברהם יצחק בן ה-4 וחמדה בת השנתיים. שני ילדים נוספים נפצעו באורח קשה, שלושה אחרים לא היו במקום.

הפינוי מזירת פיגוע התופת (צילום: Flash90)

בתיעוד מהימים הנוראים ההם, נראית הילדה הפצועה חיה מדברת ממיטתה בבית החולים, ומתארת במלים מצמררות את שאירע ואת תחושותיה הקשות.

"חשבתי שאני חלמתי את זה, שעוד מעט יחזור לרגיל, שאני סתם נמנמתי", סיפרה חיה על הרגעים הראשונים שאחרי הפיצוץ העז, "וראיתי את אח שלי שם בפעם האחרונה".

"קראו לו אברהם יצחק, אז אני אמרתי לו 'אברהם יצחק'... אני רציתי להגיד לו, כי אני ידעתי שאני לא אהיה איתו באותו בית חולים, אני רציתי להגיד לו משהו, מין פרידה, עד שאנחנו נחזור הביתה כולנו, והוא לא אענה לי, הוא שכב ולא עשה כלום".

חיה ואחיה מול קברי בני משפחתה, ביום הזיכרון (מתוך 'כאן', תאגיד השידור הישראלי)

"הם (אחיה הגדולים א.ר.) "לא רצו לספר לי, אז אמרתי להם שהם יספרו לי, כי אני רוצה לדעת. ואז הם אמרו לי שההורים שלי נפטרו, ושאחותי בת ה-13 נפטרה, ושני האחים שלי הקטנים נפטרו, ו(גם) אחות שלי הקטנה, היא היתה בת שנתיים והיתה ממש שובבה".

צפו בווידאו

האנדרטיה לזכר 15 הנרצחים, ליד מקום המסעדה (צילום: גיל יוחנן, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר