אחרי רוסיה

איראן אסרה על עובדיה להשתמש ב'טלגרם'

אחרי רוסיה שהודיעה על חסימה מוחלטת של אפליקציית המסרים הפופלרית גם באיראן הכריזו מאבק על האפליקציה והמדינה החליטה לאסור על עובדיה להשתמש בה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הטלוויזיה הממלכתית באיראן פרסמה כי הנשיא חסן רוחאני אסר על כל הגופים הממשלתיים והשירותים הציבוריים להשתמש באפליקציית המסרים הפופלרית - טלגרם. טרם ברור אם האיסור חל על העובדים גם אחרי שעות העבודה או מהו הקנס על הפרת האיסור.

על פי ההערכות, 40 מיליון איראנים משתמשים באפליקציה, ובעזרתה אורגנו הפגנות המוניות נגד הממשל בחודשים דצמבר וינואר האחרונים מה שמסביר את ההחלטה של שלטון האייתולות לאסור את השימוש בה.

האפליקציה ספגה לאחרונה חסימה גם מהרוסים. רשות הפיקוח התקשורתית ברוסיה אמרה השבוע (שני) כי היא החלה לחסום את הגישה לאפליקציית טלגרם, בהתאם להחלטת בית משפט מיום שישי האחרון. לפי ההערכות, לטלגרם יש כעשרה מיליון משתמשים ברוסיה.

הרשות פרסמה באתרה הרשמי הודעה ולפיה היא שלחה לרשתות התקשורת במדינה הודעה על התחלת חסימת הגישה לאפליקציה הפופולרית. גורם ברשות, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס, אמר כי יידרשו כמה שעות כדי להשלים את המהלך.

הסיבה של הרוסים שונה, והיא הגיעה בשל הבקשה של שירות הבטחון הפדרלי (FSB) לקבל גישה חופשית לכל המידע בטלגרם, השיחות וההצפנות. הבקשה שנדחתה על ידי טלגרם, נמסרה על בסיס חוקים ללוחמה בטרור שעברו ב-2016. באוקטובר נקנסה החברה בסכום של 14 אלף דולר אחרי שלא סיפקה את מפתחות ההצפנה לממשל.

על פי הדיווחים, המשפט נערך ללא צוות ההגנה של טלגרם ונמשך פחות מ-20 דקות. במהלכו הורה השופט על חסימה מיידית של האפליקציה. במהלך המשפט טענו הרוסים כי "המידע בטלגרם עשוי להכיל הודעות טרור שעשויות לאיים על רוסיה ועל כל תושביה".

בשנים האחרונות עשו פעמים רבות גורמי טרור שימוש באפליקציות מסרים שונות כדי לתאם פעולות טרור והחשיבות של המעקב אחריהן עלתה מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר