לקראת הפסגה ההיסטורית

טראמפ: "אם הפגישה עם קים לא תהיה יעילה - אקום ואלך"

הנשיא האמריקאי התייחס לפגישה המתוכננת בינו ובין הדיקטטור הצפון קוריאני ואמר כי הוא מצפה לפגישה מוצלחת בדרך לוויתורה של פיונגיאנג על תכנית הגרעין שלה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק וסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (חמישי) כי הוא מקווה שהפסגה ההיסטורית המתוכננת עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, תהיה מוצלחת, אך הזהיר כי הוא עשוי לבטלה אם לא יחשוב שהיא תניב תוצאות.

טראמפ אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כי "הלחץ המרבי" על צפון קוריאה יימשך עד שתוותר על הנשק הגרעיני שברשותה. הוא הוסיף שוושינגטון מנהלת משא ומתן לשחרורם של שלושה אמריקנים המוחזקים על ידי צפון קוריאה וכי "יש סיכוי טוב לעשות זאת". הוא לא ענה לשאלת הכתב האם זה יהיה תנאי לקיום הפסגה.

"אני מקווה שתהיה פגישה מוצלחת מאוד" אמר טראמפ בהתייחסו למפגש המתוכנן עם הרודן הצפון קוריאני. "אם אחשוב שזו לא עומדת להיות פגישה פורה, אנחנו לא נלך אליה. אם הפגישה עצמה לא תהיה פורה, אקום ואעזוב אותה באופן מכובד".

טראמפ אמר מוקדם יותר כי מייק פומפאו, מיועציו המקורבים ביותר, המיועד לתפקיד מזכיר המדינה הבאה במקומו של רקס טילרסון, יצר "יחסים טובים" עם המנהיג הצפון קוריאני. מדובר ככל הידוע בגורם האמריקני הרשמי הראשון שפגש את קים."מייק פומפאו נפגש עם קים ג'ונג און בצפון קוריאה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הפגישה התנהלה בצורה חלקה מאוד ונוצרו יחסים טובים. פירוק מנשק גרעיני יהיה דבר גדול עבור העולם, אבל גם עבור צפון קוריאה!".

כזכור, גורמים רשמיים בממשל טראמפ אמרו אתמול כי פומפאו פגש את קים כאשר ביקר בפיונגיאנג לפני כשבועיים וחצי, כדי להניח את התשתית לפסגה המתוכננת, שבה טראמפ מקווה לשכנע את צפון קוריאה לנטוש את תוכנית הפיתוח של טילים גרעיניים המסוגלים לפגוע בארה"ב.

בכיר בממשל הוסיף כי פומפאו ששימש בעבר כראש ה-CIA, העלה מול קים את סוגיית שלושת האסירים האמריקנים בצפון קוריאה ואמר לו כי ארה"ב מקווה לשחרורם.

טראמפ אמר שלשום כי הוא מאמין שיש הרבה רצון טוב מאחורי המהלך הדיפלומטי, שיכול להתקיים בסוף מאי או תחילת יוני. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי ביקורו של פומפאו אורגן על ידי ראש המודיעין הדרום קוריאני בשיתוף עם מקבילו הצפון קוריאני והוא נועד לספק הערכה האם קים מוכן לנהל שיחות רציניות בנוגע לוויתור על הנשק הגרעיני שברשותו בתמורה להסרת הסנקציות נגד המדינה המבודדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר