חגיגות העצמאות

מסוקי המשטרה ישתתפו במטס חיל האוויר

לראשונה מסוקי המערך האווירי של משטרת ישראל ייקחו חלק במטס החגיגי לרגל יום העצמאות ה-70 לישראל • המסוקים החדישים נכנסו לשירות המשטרה לפני כשנה (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

לראשונה צפויים להשתתף היום (חמישי) במטס חיל האוויר גם שלושה מסוקי ה"כחל", בהם הצטיידה משטרת ישראל לפני כשנה המהווים חלק בלתי נפרד מהלחימה בפשיעה על כל גווניה, מהלחימה בתאונות הדרכים ומהשמירה על הסדר הציבורי. כמו כן יטוסו במטס שלושה מטוסי כיבוי אש מטייסת "אלעד" שאף היא תחת פיקוד המערך האווירי של משטרת ישראל.

מסוקי כחל הינם מסוקים חד מנועיים מדגם Airbus –H125 ואופיינו כך שיתאימו באופן מיטבי להשתלב במשימות הלחימה בפשיעה ככוח משלים לכוחות הקרקע בחשיפה, בגילוי, בביצוע מרדפים , באיתור עברייני תנועה ועוד. שילוב המסוקים בעבודת המשטרה מהווה מכפיל כוח בכלל ובפרט לאחר ההצטיידות במסוקים החדישים שהותאמו באופן מיוחד לעבודת שיטור והותקנו בהם מערכות טכנולוגיות מן המתקדמות בעולם בתחום השיטור האווירי.

נדבך נוסף וחשוב במערך האווירי הם מטוסי הכיבוי מדגם Air- Tructor 802 שאף הם ישתתפו במטס האווירי. טייסת הכיבוי של המערך האווירי של משטרת ישראל מונה 14 מטוסים אשר ייעודם הוא סיוע לכוחות הכיבוי וההצלה בכיבוי שריפות, הביצועים המצויינים של הטייסת באו לידי ביטוי בגל השריפות שפקד את ישראל לפני כשנה ובמבצע באש ובמים.

טייסת הכיבוי הוקמה בשנת 2011 כלקח מאסון הכרמל, ונקראת טייסת אלעד, על שמו של צופה האש אלעד ריבן ז"ל, שניספה באסון. לפני מספר שנים הועברה האחריות המבצעית של הטייסת לפיקודה של משטרת ישראל באמצעות המערך האווירי המשטרתי ומטוסי הכיבוי מוטסים על ידי טייסי חברת כימניר.

במקביל, משטרת ישראל מפעילה באמצעות היחידה האווירית גם אמצעי תצפית מגוונים לרבות מערך של רחפנים יחודיים המסייעים לכוחות המשטרה הקרקעיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר