העלבת עובד ציבור

תלו שלטים "מח"ט שומרון יורה ביהודים" ונעצרו

לגיטימי או השתקה מכוערת? שני צעירים שתלו שלטים בגנותו של מח"ט שומרון גלעד עמית נעצרו בגין העלבת עובד ציבור. עו"ד רום: "פגיעה קשה בחופש הביטוי של הנערים" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מתוך השלטים שנתלו (צילום: באדיבות חוננו)

קטין ובגיר שתלו הלילה (חמישי) ברחבי השומרון מודעות המבקרות את פעילותו של מח"ט שומרון גלעד עמית במאחזים בשומרון נעצרו.

הנערים נחקרו במשטרת אריאל בחשד להעלבת עובד ציבור ונעצרו עד למוצאי יום העצמאות אז צפוי להתקיים דיון בבימ"ש בעניינם.

את הנערים מייצג עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו שמסר, כי "מצער לראות דווקא ביום העצמאות את המשטרה, עוצרת קטין ובגיר, ללא עבר פלילי, תוך ניסיון לסתימת פיות ופגיעה קשה בחופש הביטוי של הנערים".

"כפי שבימ"ש העליון קבע בעבר, הרי שאין מדובר פה בעבירות ובטח לא בעבירות שיש לעצור בגינם. מדובר בפגיעה קשה בחרותם של הנערים, והמעצר מזכיר התנהלות של משטרים טוטליטריים. בנוסף, ידוע מראש שהנערים ישוחררו, המשטרה משתמשת במעצר ככלי ענישה וזאת בניגוד לחוק." הוסיף רום.

מהמשטרה נמסר כי "לפנות בוקר, בפעילות של כוחות צה"ל באזור השומרון, הבחינו הכוחות בשני צעירים שתולים שלטים וכרזות בגנות מפקד חטיבת השומרון. השניים בגיר וקטין תושבי ירושלים נעצרו על ידי הכוחות בשטח והועברו לחקירה במשטרה. שני החשודים נחקרו ויובאו בשעות הקרובות לביהמ"ש השלום בראשון לציון לדיון בעניינם".

"משטרת ישראל וכוחות הביטחון רואים בחומרה כל נסיון לפגוע בשמם הטוב ובכבודם של כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם כדי להגן ושמור על ביטחונם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל", מסרה המשטרה.

במשטרה מדגישים כי "נמשיך לפעול בנחישות יחד עם כוחות הביטחון וראשי המועצות למיגור התופעה, לתפיסת הפורעים שכל מטרתם היא לפגוע בשלטון החוק באופן בוטה".

כזכור, כי בשבת האחרונה הגיע המח"ט למאחז 'ראש יוסף' בשומרון, שם במהלך עימות עם הנערים במקום ביצעו חיילים ירי חי, אשר לטענת הנערים עבר ממש בסמוך לראשם.

השלטים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר