מסורת בעצמאות

חזקים בסייבר? זה כתב החידה של 'המוסד'

בהתאם למסורת של השלוש שנים האחרונות, פרסם 'המוסד' שוב כתב חידה מיוחד אותו צריכים לפצח מומחי הסייבר. מי שיפתור את החידה יוכל להתקדם בהליכי הגיוס במוסד (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: המוסד)

כמו בימי העצמאות הקודמים, גם ביום העצמאות ה-70 פרסם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים חידה מיוחדת - כחלק מתהליך גיוס מומחי הסייבר לארגון שבראשותו עומד יוסי כהן. נסו לפתור את הצופן המסתורי שפורסם באתר המוסד.

בשבוע האחרון כל מי שנכנס לאתר האינטרנט של המוסד בימים האחרונים לא יכול היה לפספס את שעון העצר שהוצב בו. אותו שעון עצר הסתיים אמש בשעה 20:00, עם תחילת חגיגות העצמאות. מתחתיו בשורה זעירה הופיעה שורה עם סימנים לא ברורים שנראים כמו קוד מורס.

שעון העצר באתר המוסד

אבל אותו קוד היה כנראה למעשה קוד של שפת תכנות המורכבת משמונה פקודות בלבד ומשמשת לרוב למטרות שעשוע והדגמה של מינימליזם.

צופן זה היה כנראה הכנה לאתגר האמיתי, שפורסם אתמול והופיע בין היתר גם במודעת המוסד שפורסמה ב"ידיעות אחרונות". אתגר זה מורכב משורות קוד רבות מסביב ללוגו המוכר של המוסד - "באין תחבולות יפול עם ותשועה ברוב יועץ". חלק מאותו צופן גם מודגש באמצעו בצבע אחר.

כתב החידה

בשנתיים הקודמות פרסם המוסד כתבי חידה לטובת גיוס מומחים למערך הסייבר ולמערך הטכנולוגי. בשנים הקודמות כתב החידה עורר עניין רב ובזכותו קיבל המוסד מאות פניות ממועמדים. במוסד מדגישים כי יש חשיבות לשמר עליונות בתחום הסייבר על פני אויבי ויריבי ישראל ולכן חייבים לגייס את הטובים ביותר בתחומם.

בשנה שעברה פרסם ניב רז, עובד בתחום הסיסטם במגזר הפיננסים, מצגת בת 41 עמודים ובה לדבריו פתרון כתב החידה של המוסד. הוא היה הראשון שפרסם את הפתרון המלא - לטענתו כמובן. לדבריו, לקח לו יותר מ-15 שעות לפתור את החידה: "בשביל לגשת לחידה כזו צריך לא רק ידע טכני, צריך פשוט לחשוב מחוץ לקופסה. יש דבר שנקרא רעש סביבתי וזה מה שהיה בחידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר