לאחר קרב צמוד

עזריאל שילת - חתן התנ"ך העולמי; בנט: התנ"ך נכס לאומי

לאחר קרב צמוד, שהוכרע רק ב"שאלת הזהב", הוכרז עזריאל שילת כחתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשע"ח • שר החינוך נפתלי בנט: "ביום עצמאותנו עלינו לזכור כעם: איך הגענו לכאן?" (בארץ)

בנט, שלית, נתניהו ואוריה כהן (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

לאחר קרב צמוד במיוחד הוכרז היום (חמישי) עזריאל שילת כחתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשע"ח.

עזריאל שילת, הוא תושב חצור הגלילית ותלמיד ישיבת שומריה. סגניתו היא אוריה כהן מקריית שמואל שבחיפה, תלמידת אולפנת סגולה.

אל השלב האחרון של חידון התנ"ך הגיעו עזריאל ואוריה, ולאחר שענו נכונה על 12 שאלות - כל אחד, הם עברו ל"שלב הזהב", בשאלה הראשונה שנשאלו אוריה ענתה תשוב הלא נכונה ועזריאל השיב אחריה תשובה נכונה מה שזיכה אותו במקום הראשון.

החידון התקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, יו"ר קק"ל דני עטר ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

השר בנט אמר בנאומו בטקס כי "לא צריך להיות חובש כיפה כדי לקבל השראה מחוכמת ספר קוהלת, לא צריך ללכת לאולפנה כדי להשתאות מסיפור דוד וְגָלְיָת, ולא צריך להיות יהודי שומר מצוות כדי לקרוא בנשימה עצורה, בכל פעם מחדש, את סיפור יוסף ואחיו ואת החוכמה רבת הרבדים שיש בו. התנ"ך הוא נכס לאומי. הוא איננו שייך לדתיים אלא לכל עם ישראל".

בנט הוסיף ואמר כי "אם יש דבר אחד שעלינו כעַם לזכור ביום עצמאותנו הרי זה: איך הגענו לכאן? איך זכינו בפעם השלישית בתולדותינו לריבונות בארצנו? ואיך לא נאבד זאת שוב?".

בהמשך דבריו אמר בנט כי "אחדות היא לדעת שאנחנו משפחה אחת. אחדות היא להבין שמדינת ישראל היא הבית שלנו. ושצה"ל הוא הצבא שלנו, ולוחמי צה"ל מגינים עלינו מפני אויבינו. ואנחנו מגבים את חיילנו כשנוח וגם כשקצת פחות נוח, ואנחנו אוהבים את חיילנו אהבה ללא תנאי.

"הקמנו מדינה יהודית משגשגת, אומה שצועדת בביטחון על במת העולם. הנה אנחנו יושבים לבטח בירושלים הבנויה, וילדים משחקים ברחובותיה, כבנבואת זכריה. כאן, על הבמה הזאת, מתמודד היום מיטב הנוער היהודי מכל העולם על בקיאותו בַּספר האחד, בספר הספרים, הספר של כולנו. ספר אחד. עַם אחד. ארץ אחת.

"איך עשינו את זה? אך ורק באמצעות התנאי היהודי הנושן, ששאול והרצל בחרו למלא כמשימה ראשונה: בזכות הערבות ההדדית שבינינו. בזכות שותְפות הגורל והייעוד, שבחסותה אנחנו מקבלים ברצון זה את זה למרות ההבדלים שבינינו. כבר אמר זאת אברהם ללוט אחיו בספר בראשית: "אַל נָא תְהִי מְרִיבָה בֵּינִי וּבֵינֶךָ וּבֵין רֹעַי וּבֵין רֹעֶיךָ כִּי אֲנָשִׁים אַחִים אֲנָחְנוּ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר