עשרת הסעיפים של מגילת העצמאות היהודית / אריאל שרפר

בסיומו של יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל - עשרת הסעיפים של מגילת העצמאות הגנוזה אותה התנדב לכתוב אריאל שרפר לטובת העם כולו כמובן (סאטירה)

אריאל שרפר | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: באדיבות המצלם)

בארץ ישראל חי העם היהודי - ובעייתו העיקרית היא שגם אחרי כל-כך הרבה שנים מאז נוצר בארצו ובמהלך כל הגלויות והצרות שעבר בדרך- טרם הצליח העם הזה להגדיר לעצמו מיהו באמת יהודי- ומהן זכויותיו כבן לעם היהודי.

לפיכך התנדבתי אני חבר מועצת החכמים בלילה לחבר את מגילת העצמאות היהודית בישראל -היא ארץ הקודש שיש לה מדינת חול אזרחיה שלהם יותר דעות ממפלגות ויותר חגים מימי עבודה- והנה הסעיפים המרכיבים את המגילה הגנוזה המתפרסמת באתרא-קדישא זה לראשונה מזה שבעים-שנה:

1.

יהודי לא יחביא את יהדותו מאחורי מילים יפות שיעזרו לו להיבחר לכנסת ומשכבר נבחר לא ינסה להשתמש ביהדותו כנשק- אלא במלחמת אין ברירה מול כל העומדים עליו וצרים על ביתו במטרה להעבירו מדתו ודעתו.

2.

יהודי יבין שעליו לציית לחוקי ההלכה היהודית גם אם הם לא תמיד מתחשבים בו ובמיוחד בימים או תקופות בשנה בהן לא קל להיות יהודי (ומי שחושב באמת ובתמים שזה כיף חיים שיתגייס לדבר מצווה שעה אחת קודם- כי בשעה הבאה כנראה ישנו שוב את חוק הגיוס)

3.

יהודי לא ינצל לרעה את היותו חלק מהעם היהודי כדי להתנשא על עמים שלא שפר מזלם להיות יהודים- ולא יעשה שימוש ביהדותו כדי לתחמן את הגויים לטובת כרטיסים במחלקה ראשונה בשל בעיות בריאות מזויפות ליוצאי פולניה, רחמים מעמים שסבלו בעבר רדיפות וגזירות שמד כחלק משותפות גורל, סיוע ביטחוני ממדינות שחושבות שהן יותר חזקות מהעם היהודי רק בגלל שיש למנהיגם מזוודה עם קוד סודי לנשק יום הדין, או לקבלת הנחה קטנה אך משמעותית בקניות לשבת קודש בשל רשימה הבלתי נגמרת של העזר כנגדו של היהודי הנודד- השואל את הקופאי התורן: "האם העם היהודי לא סבל מספיק?"

4.

יהודי שייבחר לעמוד בראש העם היהודי (להלן "המנהיג") לא יגביה עצמו מעל עמו וינסה להפחיד אותם בכל הזדמנות מעמים חזקים יותר לכאורה עם יכולת עמומה לפגוע ביהודים ובמדינתם באופן שיטשטש כל צורך של אותו מנהיג להתייחס או אפילו לטפל בכל הבעיות הבוערות של המדינה היהודית בבית- מרוב עיסוק באיום הלא ממומש מחוץ. המנהיג התורן של העם היהודי אינו חייב להיות משה רבנו- אך רצוי שגם לא יהיה קשה עורף כפרעה…

5.

יהודי לא יגרש יהודי מביתו בעיקר כשהוא בא לבקש ממנו עצה או הלוואה. לסעיף זה יש חריגות מסוימות במסגרת החוק במקרה שיהודים אחרים ולפעמים שופטים מחליטים מסיבה לא ממש ברורה שביתו של היהודי לא שלו.

6.

יהודי יוכל לעזוב את הארץ במצפון שקט רק לאחר שהיא תרשה לו בכתב (וזה לא יקרה). לסעיף זה יש כמובן מקרים חריגים כי לגבי ראש הממשלה היהודי יש כאלה שמוכנים לראות אותו עוזב את הארץ אתמול וחלק מהם אפילו מוכנים לתת לו כרטיס במתנה(ולהתחיל פרשה חדשה)

7.

יהודי ישתדל לחיות ברוח חזונם של נביאי ישראל ויתחיל בכך שיחזיר את החזון התנ"כי למציאות בשטח ולא רק ליום אחד בשנה לשעה חינוכית תורנית שבסופה ישראלי תורן מקבל תואר חתן לאחר שפתר שאלת ראש הממשלה לא קלה

8.

יהודי לא יתעצבן מכל מה שקורה סביבו ויזכור שכל הכועס כאילו עובד ע"ז. ויש כאלה שאומרים שמי שכועס לחומרא דומה לחמורא. מצד שני- לפעמים מותר לכעוס קצת כשמישהו פוגע ברגש יהודי. וזה קורה בערך כל שעה כבר שבעים שנה

9.

יהודי יקבל זאת כעובדה שיש לו קרוב משפחה מארצות-ערב או מצאצאי עשו ויזכור שמשפחה לא בוחרים- אבל גם לא מוכרחים להזמין את כולם לסדר ולפעמים אין ברירה אלא להזמין אותם לסגר(או לשלוח לעזה אוטובוסים תוצרת הארץ שכשמצלצלים בפעמון מופיעה המילה "עוצר"). כנראה שבסופו של דבר אין ליהודי ברירה אלא להכיר בעובדה שיש לו בן-דוד שאולי הוא לא תמיד אוהב- אך חייב להשלים עם המצב שעליו ללמוד לחיות איתו בשלום.

10.

יהודי יעשה כל שביכולתו כדי לשמור כשרות, שבת, טהרת משפחה, ומרחק מכל שמי שממליץ לו להירדם בשמירה על נושאים אלה. להיות עם יהודי זה לא רק על הנייר-זה גם לקיים מה שנכתב בו.

סעיף בונוס:

יהודי ישתדל לא להעביר ביקורת הורסת על כל יהודי שאינו מתנהג כפי שלדעת אותו יהודי פשוט צריך להתנהג מי שעונה בשאלה על השאלה מיהו יהודי ונולד לאמא יהודיה ולפיכך הינו יהודי ללא כל עוררין- למעט אם בג"צ יחליט- כי עדיין לא נמצא היהודי שיצליח להוכיח לבג"צ שפעם היו שופטים הרבה יותר חזקים ממנו ואפילו נכתב עליהם ספר שלם בתנ"ך.

מתוך ביטחון ואמונה בהשם הנותן לכותב כוח שנתן לעם היהודי את השם ישראל, וראשי אותו עם בדורות אחרונים החליטו מסיבות השמורות עמם לכנותו בשם "צור ישראל" הנני חותם מגילה זו בברכה מוקדמת לחתימה טובה לקראת השנה הבאה על העם היהודי לטובה ומתפלל שבעזרת השם- כל מה שיתפללו היהודים- יתגשם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר