לאחר התקיפה בסוריה

טראמפ הזמין את פוטין לביקור בוושינגטון

לאחר תקופת מתיחות עזה בין שתי המעצמות, חשף שר החוץ הרוסי כי הנשיא האמריקאי הזמין את עמיתו הרוסי לפגישה בבית הלבן וכי פוטין נענה להזמנה ויגיע לפגוש אותו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Mark Neyman/GPO/FLASH90, shutterstock)

הקלה במתיחות בין ארה"ב לרוסיה? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הזמין את עמיתו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפגישה ראשונה בבית הלבן. כך מסר היום (שישי) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. לדבריו, שני האישים שוחחו בטלפון לאחר שבועות של מתיחות קשה. "פוטין מוכן לפגוש את טראמפ", מסר. עוד אמר כי לאחר התקיפות האמריקניות, "אין מניעה מוסרית מהעברת טילי S-300 לידי אסד".

בישראל הביעו באחרונה חשש כי מערכות ההגנה המתקדמות מתוצרת רוסיה עלולות להקשות על חופש הפעולה של חיל האוויר במרחב סוריה ויקלו על חיזבאללה ואיראן לפעול כנגד ישראל משטח סוריה.

טראמפ תקף באחרונה בחריפות את רוסיה על הגיבוי לנשיא סוריה בשאר אסד: "אתם לא צריכים להיות שותפים של חיה שרוצחת בגז את אנשיה ונהנית מזה", צייץ ימים אחדים לפני שתקף, יחד עם בריטניה וצרפת, יעדים של משטר אסד בסוריה אחרי הטבח בדומא שלפי החשד היה כימי.

באותו ציוץ כתב טראמפ: "רוסיה הבטיחה ליירט את כל הטילים שנשגר לסוריה. תתכונני רוסיה, כי הם יגיעו - יפים, חדשים וחכמים!". טראמפ האשים ישירות את רוסיה על הסיוע לאסד על רקע המתקפה הקטלנית בדומא: "הנשיא פוטין, רוסיה ואיראן אחראיות לתמיכה בנשיא אסד החיה. בני אדם רבים מתו, בהם נשים וילדים, במתקפה הכימית בסוריה. אסד ישלם מחיר כבד על התקיפה".

בציוץ אחר כתב: "היחסים שלנו עם רוסיה גרועים היום מאי פעם, וזה כולל את המלחמה הקרה. אין לזה סיבה. רוסיה צריכה אותנו כדי לעזור לכלכלה שלה, משהו שיהיה קל מאוד לעשות, ואנחנו צריכים שכל המדינות ישתפו פעולה. לעצור את מירוץ החימוש?".

לדברי שר החוץ הרוסי, "רוסיה עדכנה את ארצות הברית באזורים בסוריה המהווים קו אדום לפני התקיפות". עוד אמר כי "התקיפות האמריקניות לא חצו את הקווים האדומים הללו". הוא הבהיר, כי "טראמפ ופוטין לא ייאפשרו התנגשות צבאית בין ארצות הברית לרוסיה". אחרי המתקפה המשולבת נמסר מטעמו של פוטין כי המתקפה היא "הפרה של החוק הבינלאומי" אשר "תחריף את האסון ההומניטרי בסוריה".

אנטולי אנטונוב, השגריר הרוסי בוושינגטון, אמר שלתקיפה האמריקנית יהיו השלכות. "האזהרות שלנו לא נשמעו. מאיימים עלינו, ולהעליב את נשיא רוסיה זה דבר בלתי מתקבל על הדעת", הודיע השגריר אחרי התקיפה אם כי כעת נראה כי ההצהרות היו מס שפתיים בלבד. היחסים בין שתי המדינות היו מתוחים עוד לפני התקיפה, גם בגלל חקירת המעורבות הרוסית בבחירות והרעלת המרגל סרגיי סקריפל בבריטניה שהביאה את טראמפ לגרש דיפלומטים רוסים רבים מארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר