קליפורניה

תכנן לפגוע בבית כנסת, בן משפחתו הסגירו

אזרח אמריקאי תושב קליפורניה, נעצר לאחר שתכנן לפגוע בבית כנסת ולרצוח יהודים ואף ערך רשימה עם כותרת: "לרצוח את היהודי הראשון שלי". בן משפחתו דיווח עליו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ניקולס רוז. נעצר (צילום: מתוך Ynet)

שירותי הביטחון בקליפורניה עצרו את ניקולס רוז, בן 26 תושב אירוויין שב, והגישו נגדו כתב אישום בחשד לפשעי שנאה ובניסיון לאיים על ארגונים ואזרחים יהודים לאחר שנמצאו בביתו כרזות אנטישמיות, תחמושת ו"רשימת חיסול" של חברים בקהילה היהודית. במרכז רשימת החיסול: בית הכנסת 'בית יעקב'.

מעצרו של החשוד התאפשר לאחר שקרוב משפחתו דיווח למשטרה ב כי רוז סיפר לו על רצונו להרוג יהודים. בדיווח בתחנת הטלוויזיה KTLA, נאמר כי בחיפוש שנערך בביתו נמצאו תחמושת, כרזות וספרים אנטישמיים ו"רשימת חיסול" של יהודים, כולל אנשים בתעשיית הבידור, תחת הכותרת "להרוג את היהודי הראשון שלי".

כמו כן, החשוד התכוון לפגוע בבית הכנסת של קהילת "בית יעקב". כך גם בכנסיות מקומיות. התובע של מחוז אורנג', טען כי הסיבה שהחשוד ביקש לפגוע בכנסיות הייתה כי "רוז כנראה לא היה מרוצה מכך שהן אוהדות לדעתו את העניין היהודי".

התובע אמר: "קשה לומר באופן ברור מה הכיוון שאליו הלך או על מי הוא כעס". שכנתו, לורה ויצ'מס, אמרה לכלי התקשורת המקומיים כי: "יש לי כל כך הרבה חברים יהודים שהולכים לבתי כנסת באזור. ה ממש מפחיד לחשוב שיש מישהו עם כזו שנאה בלבו שהוא מתכנן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר