"נתיב אמצע"

בנט הודיע: נקדם את "פסקת ההתגברות"

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע כי ביום ראשון הקרוב תובא פסקת ההתגברות לאישור ועדת השרים לחקיקה בראשות שרת המשפטים טרם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר בנט (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע כי ביום ראשון הקרוב תובא פסקת ההתגברות לאישור ועדת השרים לחקיקה בראשות שרת המשפטים טרם פתיחת מושב הקיץ של הכנסת.

הנוסח שיובא בפני הוועדה הוא הפסקה המורחבת, לפיה יידרש רוב של 61 חברי כנסת כדי לאשר מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ.

במפלגת 'הבית היהודי' מסבירים כי מדובר ב"נתיב אמצע בין יכולת מוחלטת של בג"צ לפסול חוקים (המצב הקיים), לבין מניעה מוחלטת מבג"צ לפסול חוקים (המודל הבריטי)".

בנט אמר כי "מדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית: לחוקק את פסקת ההתגברות ולחולל רפורמה במאבק במחבלים ובהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים, אך לא פחות מכך בריסון כוחו המופרז של בית המשפט בישראל".

לדבריו: "זאת הסיבה שהודעתי לפני מספר שבועות לראש הממשלה שיש לקדם את החוק אך לצערי, לא רק שהחוק שהצענו לא עלה לדיון, אלא שגם שום חוק אחר לא עלה במקומו. לאחר שנים של סחבת, דיונים וועדות הגיע הזמן לבצע".

בנט פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנו מצפים שכל חברי חברי הממשלה יתמכו בחוק המאוזן - הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים".

יו"ר מר"צ ח"כ תמר זנדברג הגיבה: "אי אפשר לעבור לסדר היום כשקרב מנדטים בתוך הימין שם במרכזו את בגצ כקורבן. פסקת ההתגברות, אם תעבור, מעמידה את הדמוקרטיה הישראלית בסיטואציה חדשה, בה אין מערכת איזונים ובלמים יש רק דיקטטורה של הממשלה.

"זו לא אנקדוטה ולא הצהרה מסיתה אלא שינוי קיצוני בחוקי המשחק, דבר ששום ממשלה לפני הנוכחית לא העיזה לעשות. הקרב הזה קורה בהונגריה, בטורקיה ועכשיו בישראל. אני קוראת לחברי באופוזיציה לכנס דיון חירום על מנת להבין אם בכלל ניתן לחזור לסדר היום אחרי שינוי כל כך מהותי בעקרונות הדמוקרטיה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר