מסתמן ניצחון ל"דגל התורה''

ההקצאה של 'הפלג' אושרה - בתמיכת רבי ברוך סולובייצ'יק

מאבק ההקצאות בין 'דגל' ל'הפלג' ברמות הגיע כנראה לסיומו, לאחר סיור שערך הרב סולוביציי'ק בשטח עם יועץ ראש העיר, בסיומו הסכים להקצאה במספר תנאים - בלי בנייה ולזמן מוגבל (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק (צילום: אלי קובין)

פרסום ראשון: מסתמן כי מאבק ההקצאות בעיריית ירושלים הגיע היום (ראשון) לדיון נוסף ואחרון בוועדת ההקצאות המקצועית שהתכנסה בעיריית ירושלים שם נרשמה הכרעה משמעותית בקרב ההקצאה שהתנהל בין 'דגל התורה' לאנשי 'הפלג הירושלמי' בהובלת חבר ועדת הרבנים בירושלים הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק.

המדובר הוא בקרב על הקצאה, שעיקרה נחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לבית כנסת על גג שתי כיתות גני ילדים בשכונת רמות א'. עמותת קרן התורה והחסד - קהילת "שערי תבונה" פעלה כל העת על מנת שההקצאה המדוברת לא תינתן לקהילת אנשי 'הפלג' שהם מיעוט בשכונה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך השבוע שעבר הגיע הגאון רבי ברוך סולוביי'ציק יחד עם יועץ ראש העיר אברהם קרויזר לשכונה, להבין מקרוב את הבקשה וההתנגדויות להקצאה. לשניים התלוו עסקני השכונה שהציגו את הצדדים. במהלך הימים האחרונים גובש מתווה שאושר היום בוועדת ההקצאות המקצועית.

על פי המתווה, ההקצאה המודברת אושרה עבור אנשי 'הפלג' אך זאת בתנאי כי לא יבנו שם כלל. ההקצאה אושרה כחלק מהבטחת בחירות של ראש העיר ניר ברקת לאנשי "הפלג הירושלמי". עוד הובטח כי בהמשך תינתן הקצאה לאנשי "הפלג" מחוץ לשכונה, וכשזו תאושר תינתן ההקצאה המדוברת לאנשי 'דגל התורה'.

עו"ד אורי לומברוזו, המייצג את קהילת "שערי תבונה", אמר כי "העמותה שאני מייצג היא עמותת קרן התורה והחסד, והיא משתייכת לציבור הכללי בעמותה מתפללים כ- 811 מתפללים, כ- 751 מתוכם משלמים הוראת קבע לעמותה, עבור דמי פעילות חודשיים בתחום הדת כמו שאמר חברי, העמותה פועלת כיום בשני מתחמים, בית הכנסת "שערי תבונה" ו"שערי שמעון" בהערכה גסה קהילה שערי תבונה היא הקהילה הוותיקה, והצעירים משתייכים לקהילת שערי שמעון עמותת שערי שמעון נמצאת במבנה ארעי, ללא הליך מסודר ואישורים, ומבקשים להסדיר אותם בימי חול".

עוד הוסיף כי "בשבתות וחגים נדרש לקהילה מקום נוסף, ולכן אנו מבקשים הקצאה במגרש זה. המתפללים תושבי השכונה נמנים על הציבור הכללי, והם הרוב המוחלט של תושבי השכונה דיבר לפני עמיתי עו"ד שרון אבני, היה "מפץ גדול", הקהילה ששרון מייצג היא המיעוט. במתן הקצאה חשוב לתת מענה לחלק הארי של תושבי השכונה, לא נכון לתת מענה לקהילות קטנות יחסית שנמצאות בשכונה. בניגוד לדברי עו"ד אבני למרשיי אין התנגדות שתינתן לעמותה הקצאה, רק לא במקום מרכזי. במקום כזה ראוי לתת לרוב תושבי השכונה ולא למיעוט".

עו"ד שרון אבני המייצג את "הפלג הירושלמי" אמר כי "נוצר מצב של התנגדויות שעבר לשלב של אלימות פיזית ומילולית. מתפללי הפלג הירושלמי מזה שנים מודרים מבתי הכנסת בשכונה, לא יכולים להתפלל בשום מקום, מגיעים לבתי כנסת ומסולקים באלימות פיזית. במצב שנוצר במשך שנים ציבור גדול של מתפללים שחתומים על הבקשה לא יכולים להתפלל בבתי כנסת בשכונה".

עוד הוסיף אבני כי "אנשי ריב ומדון הגורמים לפילוג ולמריבות וסכסוכים ופוגעים באווירת האחודות השוררת בשכונה, מתוך ראיה מפלגתית צרה הגורמת למחלוקות יש הרבה דוגמאות שניתן ללמוד מההתנגדות שההתנגדות לא עניינית, אלא מקורה בשנאה הם לא באמת רוצים לקבל הקצאה, אלא לוודא שעמותת "האגודה הבינלאומית להנחלת ערכי היהדות" (המזוהה עם הפלג) לא תקבל הקצאה אם העירייה תיתן יד להתנהלות הזו התוצאה היא שקהילה שלמה מודרת מהשכונה, וזאת תהיה הצלחה ברדיפה שלהם אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר