לקראת הבחירות

אחרי סאגת ההכחשות: עסקני 'דגל התורה' התכנסו

אחרי החשיפות ב"כיכר השבת", אודות השינויים הצפויים בזהות חלק מנציגי 'דגל' בבחירות המתקרבות, שטלטלו את התנועה הליטאית וגררו מתיחות בצמרת - התכנסו העסקנים לדיון רשמי. הערב, הם יעלו לבית מרן הגר"ח קנייבסקי (חרדים)

כינוס הנהלת 'דגל התורה'. ארכיון (באדיבות המצלם)

בשעות הצהריים (ראשון) התכנסו שוב חברי הכנסת של 'דגל התורה' בראשות יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, לדיון נוסף בבחירות המוניציפאליות המתקרבות.

בהמשך הערב, כפי שנודע ל"כיכר השבת", צפויים בכירי התנועה לעלות בענין לביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

במהלך הישיבה, שנערכה למעלה מ-3 שעות, דנו המשתתפים בזהות מועמד לראשות עיריית בית שמש - תוך ריצה בנפרד ראש בראש מול המועמד משה אבוטבול שזוכה לתמיכת ש"ס, אגודת ישראל, הליכוד ומפלגות נוספות - והחליטו להביא את הדברים בפני גדולי ישראל.

באשר לבית שמש, ל'כיכר השבת' נודע כי בדגל התורה יבצעו סקר עומק מקיף לבדוק את סיכויו של מועמד התנועה מול ראש העיר המכהן, ובאם ישנם סיכויים לניצחון מול אבוטבול הרי שהרצתו תישקל בחיוב. לצד זאת, יש מי שמעריך כי ההחלטה על העיר בית שמש תתקבל כבר בימים הקרובים, עוד לפני פרסום תוצאות הסקר.

כמו כן, דנו המשתתפים במועמדותו של איציק ברנר לראשות הרשימה בגבעת זאב, וגם מועמדותו תובא להכרעת גדולי ישראל.

עיר נוספת בעטיה נערך הדיון, היא חדרה. במהלך שבוע שעבר נחשפה ב'כיכר השבת' פגישה שנערכה בין בנצי נורדמן ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. הראשון ביקש להתמודד ברשימה המאוחדת במסגרת על משבצת של 'דגל התורה', לאחר שבעבר התמודד מטעם הליכוד. בקרב בכירי דגל התורה, עדיין לא הוחלט אם לאשר את בקשתו.

בכינוס האחרון, ביום רביעי, שעסק בעיקר בחשיפת "כיכר השבת" על פרישתו הצפויה של אברהם רוזנטל ראש מועצת טלז סטון מתפקידו וההצעה המסתמנת למינוי של שלמה קרלנשטיין למחליפו, העלה אחד המשתתפים את "מכת ההדלפות" המלווה את הדיונים, וטען כי אין לאפשר התמודדות למועמדים ששמותיהם דולפים לפני ההכרעה הסופית.

"אצלנו יש התייעצויות מסודרות, ודברים לא ייקבעו בכותרות באתרים או בהנפצות בוואטסאפים", אמר הגורם. גורמים נוספים טענו, כי הפרסומים עושים נזק לתנועה, שכן נראה כי אין קבלת החלטות מסודרת על פי כללי הפרוטוקול.

לאחר התייעצות עם בתי גדולי הדור, פרסם ביום שישי יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני מכתב הבהרה לפיו הפרסומים על החלפת מועמדים בערים נתניה, קרית יערים ובית שמש אינם מדוייקים, ובכך יצא ידי חובת הכחשה.

בדגל התורה אמרו הבוקר ל'כיכר השבת': "כולם יודעים שהכל בסופו של יום ייקבע אך ורק במעונם של גדולי ישראל. יו"ר המפלגה גפני ישקלל את כל הפרטים לאחר הדיון עם חברי הכנסת והמחלקה המונציפאלית, ויעביר את ההכרעה לרבני התנועה ומשם לגדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר