תקדים: גזר דין מוות בעקבות עדות של אשה שנרצחה

אשה אמריקנית תעיד במשפט נגד האיש ששרף אותה למוות. זה נשמע לכם מוזר? זה באמת הולך לקרות באוהיו. העדות תגבה מהקלטות של עדויות שנתנה לכלי התקשורת בזמן שהיתה מאושפזת (בעולם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתקדים משפטי, אישה שנרצחה "תעיד" נגד הרוצח שלה: הפרשה האכזרית החלה ב-2015 אז מייקל סלאגר (41) רב עם ג'ודי מלינובסקי, שפך עליה בנזין והצית אותה.

ג'ודי נפצעה באורח קשה מאד. היא סבלה מכוויות בדרגה רביעית וחמישית בכ-80% מגופה. עשרות הניתוחים והטיפולים שביצעו בה רופאיה לא הועילו וג'ודי מצאה את מותה הטראגי בגיל 33.

בזמן שג'ודי אושפזה בבית החולים, נשפט סלאגר ל-11 שנים בכלא על המעשה הנורא שביצע, וכעת, בעקבות מותה של ג'ודי, החליט התובע בתיק לדרוש משפט חוזר ולהוסיף לאישומים סעיף רצח.

מה שיכול להכריע את גורל התיק היא עדותה הדרמטית של ג'ודי לכלי התקשורת זמן מה לפני מותה: "הוא עמד מולי בזמן שבערתי ולא ניסה להציל אותי בכלל, היה לו מבט של רוע טהור בעיניים".

שינוי סעיף האישום לרצח עשוי להביא על סלאגר לגזר דין מוות. עורכי דינו ניסו למנוע את השימוש בעדויות של ג'ודי בטענה שהיא אינה בין החיים ולא ניתן לחקור אותה כעת חקירה נגדית. אך בית המשפט, בפסק דין תקדימי ומשמעותי מאוד, התיר לתביעה להשתמש שוב בעדויות שלה - הראיונות שהעניקה לכלי תקשורת. זאת, למרות ההשלכות האפשריות בנוגע לאפשרות להטלת גזר דין מוות על הנאשם.

רון אובריין, התובע בתיק שקיבל את האישור הדמטי פרסם הודעה אחרי קביעת בית המשפט: "חששנו שג'ודי תמות, ותכננו במקרה כזה להמשיך למשפט רצח. למרבה הצער החשש שלנו התממש, ובעצב רב אנו נמשיך להילחם כדי להביא צדק למנוחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר