הכירו, צ'אט: גוגל ממציאה מחדש את האס־אם־אס

ענקית הדיגיטל גוגל פרסמה כי תשיק שירות SMS חדש תחת השם "Chat", זאת במטרה להחליף את האפליקציה המובנית המיועדת להחלפת מסרים ברוב מכשירי האנדרואיד (טכנולוגיה)

(צילום: שאטרסטוק)

ענקית הדיגיטל גוגל פרסמה כי תשיק שירות SMS חדש תחת השם "Chat", במטרה להחליף את האפליקציה המובנית המיועדת להחלפת מסרים, ומתוך תקווה להפוך את האופציה לשימושית יותר.

מה שגרם לגוגל לצאת בהצהרה הזו, היא העובדה שמשתמשי האייפון נהנים מאפליקציית iMessage, דבר המהווה נקודה לרעתה של גוגל במלחמה העיקשת עם אפל.

השירות החדש יחליף את תוכנת ה-SMS הקיימת כיום, ויכלול שיפורים רבים והרבה מאוד פיצ'רים שכבר מוכרים לנו מאפליקציות מסרים אחרות - דוגמת וואטסאפ, מסנג'ר או טלגרם. למשל - הודעות קבוצתיות, יכולת לראות מתי הצד השני מקליד, ושליחת קובצי וידאו ותמונה. החיסרון הבולט הוא כי התכנים אינם מוצפנים.

על פי הודעת החברה, הרעיון הוא לא להחליף את וואטסאפ, אלא ליצור סטנדרט חדש עבור ברירת המחדל של SMS. הלכה למעשה, לא מדובר באפליקציה חדשה, אלא באוסף של תכונות, שיתמזגו אל תוך שירות ה-SMS שכבר קיים במכשיר ובמסגרת ה-Android Messages.

עם ההודעה על בואו הצפוי של "צ'אט", הודיעה גוגל כי היא משהה את הפעילות של אפליקציית Allo, שבאה לעולם כדי להתחרות באפליקציות המסרים המובילות, אבל לא ממש הצליחה להתרומם. היא הושקה בסוף 2016 והבטיחה יכולות בינה מלאכותית, חיזוי הודעות ותגובות חכמות, אבל זה לא הספיק. עכשיו, חטיבת Allo כולה עוברת לעבוד סביב השירות החדש.

כעת ניצבת גוגל בפני אתגר משמעותי בתהליך והוא גיוס של ספקיות תקשורת. שירות ה"צ'אט" החדש נועד להחליף את ה-SMS שמופעל על ידי ספקית הסלולר. ועל פי הדיווח 55 ספקיות גלובליות כבר הודיעו כי יאמצו את השירות או יעשו את ההתאמות הנדרשות לו, וגם 11 יצרניות מכשירי אנדרואיד - בהן LG, וואווי, סמסונג ו-htc.

על פי ההערכות האופטימיות, במהלך השנה הקרובה יותר ויותר משתמשי אנדרואיד יעברו ל"צ'אט" - זאת כמובן בהתאם לאילוצי התעשייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר