"קודם צריך לשמוע את רבני העיר"

"ראש בראש" בבית שמש? שר התורה מעכב את ההכרעה

'דגל התורה' צפויה להחליט בשבוע הקרוב לגבי הבחירות בבית שמש ובשאלה אם להריץ מועמד מול משה אבוטבול. ההחלטה מתעכבת בשל בקשת הגר"ח קנייבסקי לשמוע את עמדת רבני העיר (ארץ)

(צילום: Yaacov Cohen/Flash90)

דרמה מתגלגלת סביב הבחירות לראשות העיר בית שמש: בעוד ראש העיר משה אבוטבול הכריז על התמודדותו לראשות העיר בכל מחיר, בפוליטיקה המקומית והחרדית-הארצית ממתינים להכרעתה של תנועת דגל התורה, אם תחליט להריץ מועמד מטעמה ראש בראש מול אבוטבול. אלא שהערב (ראשון) מתרחשת דרמה מתחת לפני השטח בדגל התורה סביב ההחלטה המשמעותית.

לאורך כל השבוע נשמעו דעות לכאן ולכאן מבכירים בתנועה הליטאית, זאת סביב השאלה אם להריץ מועמד ראש בראש מול אבוטבול או לוותר לראש העיר המכהן תמורת דרישות קואליציוניות גבוהות. הערב, לאחר דיון ממושך של חברי הכנסת של התנועה בכינוס שנערך במשכן הכנסת, עלו חברי הכנסת של התנועה למעונו של הגאון רבי גרשון אדלשטיין על מנת להיוועץ עמו בנושא.

חברי הכנסת צפויים לעלות בימים הקרובים למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לקבל את הכרעתו הסופית בעניין, אולם זה יקרה רק לאחר שישמע הערב ומחר את דעתם של רבני דגל התורה בעיר בית שמש בנושא הרגיש.

מרן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין (צילום: יעקב כהן וגרשון אלינסון, פלאש 90)

בכיר ב'דגל התורה' בבית שמש אמר ל'כיכר השבת' כי לא ייתכן מצב בו רבני העיר לא יהיו מעורבים בהחלטה כה משמעותית. לדבריו, רבני העיר מעוניינים להביא בפני מרן שר התורה את הלבטים המשמעותיים לפני ההכרעה הדרמטית.

כזכור בשעות הצהריים (ראשון) התכנסו שוב חברי הכנסת של 'דגל התורה' בראשות יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, לדיון נוסף בבחירות המוניציפאליות המתקרבות.

במהלך הישיבה, שנערכה למעלה מ-3 שעות, דנו המשתתפים בזהות מועמד לראשות עיריית בית שמש - תוך ריצה בנפרד ראש בראש מול המועמד משה אבוטבול שזוכה לתמיכת ש"ס, אגודת ישראל, הליכוד ומפלגות נוספות - והחליטו להביא את הדברים בפני גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר