פחות בריא מהמתחרות

שימו לב: תנובה הפחיתה את החלב בשוקו - "לטובת" מים

מה מסתתר מאחורי הכיתוב "מתכון חדש" שמופיע באותיות קטנות על השוקו של 'תנובה'? מתברר, כי החברה הגדילה את שיעור המים על חשבון החלב. תנובה: "זה חלק מ'מצפן תזונתי'" (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat /Flash90)

בדיקת TheMarker חושפת: בחברת תנובה הוחלט לאחרונה להוריד את שיעור החלב במשקאות השוקו שהיא מייצרת, "לטובת" עוד מים.

מי מכם שרכש את השוקו של תנובה בימים אלו, בטח לא שם לב לכיתוב "מתכון חדש" שמופיע באותיות קטנות בתחתית האריזה, מה שכעת כאמור מתברר כהגדלת שיעור המים במשקה, כל זאת כשהמחיר הוא 8.53 שקלים לליטר, כפי שהיה עד כה.

הפחתת שיעור החלב, שממילא גורר גם ירידה בכמות החלבון והסוכר, מציבה את השוקו של 'תנובה' כמוצר נחות יחסית לזה של החברות המתחרות, לפי הנתונים הבאים שמביא העיתון TheMarker: אף שהשוקו החדש של תנובה מכיל 81.5 אחוז חלב - זאת לעומת 96% בעבר - זה של חברת 'טרה' המכיל אמנם רק 75 אחוז חלב, מצטיין בכך שהוא כלל לא מהול במים - עוד כ-25% ממנו זה רכז חלבוני חלב טבעיים, והוא אף מכיל את תחליף הסוכר הטבעי סטיביה.

השוקו הישן של תנובה, עם 96 אחוזי החלב (צילום: ברוך נאה, ynet)

חברת 'שטראוס' ששוקו 'יטבתה' שלה מכיל מאז ומתמיד 80 אחוז חלב, מאזנת - בניגוד לתנובה - את הוספת המים למוצר, בתוספת אבקה של חלבוני חלב.

כך גם באשר לערכים התזונתיים האחרים, הסוכר השלילי והחלבון החיובי: גם אחרי הקטנת כמות הסוכר בשוקו של תנובה, הוא עדיין מכיל יותר סוכר ממוצרים מקבילים של המתחרים, וצפוי לקבל סימון אדום של מזון מזיק ממשרד הבריאות, המגיע לפי התקנות החדשות לכל מזון נוזלי המכיל יותר מ–5 גרם ל–100 מ"ל. שוקו טרה מכיל 4.9 גרם סוכר ל–100 מ"ל בלבד, שוקו יטבתה של שטראוס יש 6 גרם סוכר ל–100 מ"ל - זאת לעומת השוקו של תנובה שמכיל 7 גרם סוכר ל–100 מ"ל.

כמות החלבון בשוקו טרה היא 4.3 גרם ל–100 מ"ל, שוקו יטבתה של שטראוס מכיל 3.1 גרם חלבון ל–100 מ"ל משקה - ושוקו תנובה מציג לאחר שינוי המתכון רק 2.8 גרם מהחלבון החיובי ל–100 מ"ל, זאת לעומת 3.5 עד כה.

שוקו טרה. פחות סוכר, יותר חלבון (צילום: שלומי כהן)

יצוין, כי בשקלול הנתון שמחיר החלב שרוכשת תנובה מהרפתות הוא כ–2 שקלים לליטר, מהלך הפחתת החלב חוסך לחברה כ–2.3 מיליון שקל בשנה, לפי בדיקת TheMarker. המהלך תואם לכאורה את הצהרתו של מנכ"ל תנובה אייל מליס בסוף שנת 2017 כי תנובה מתכוונת לדאוג בראש ובראשונה לרווחיותה.

מחברת תנובה נמסר בתגובה לחשיפת TheMarker: "כחלק מתוכנית המצפן התזונתי בוצע שינוי במתכון של שוקו תנובה, שכלל הפחתת סוכר והוספת מים. בסך הכל בוצעה הפחתה של כ–20% בסוכר במוצר ביחס למתכון האחרון, כאשר שאר הערכים התזונתיים של המוצר, לרבות סידן, נותרו דומים. עד היום הפחיתה תנובה יותר מ–50% מכמות הסוכר המוסף בשוקו".

שוקו שטראוס. טוב משל תנובה (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר