עסקה שווה

עשרות מיליוני דולרים תמורת חיים ארוכים

העובדה שהסיכוי לחיים ארוכים גבוה יותר אצל אנשים עשירים, הגיונית ומוכרת. מה שמעניין, הוא כמה כסף הם יסכימו להשקיע כדי שזה אכן יקרה. מתברר, כי זה מגיע לסכומי עתק (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אנשים עשירים, המודעים לכך שלהם הסיכוי הגבוה מכולם להגיע לתוחלת חיים ארוכה, גם מבינים שלשם כך עליהם להשקיע ממון רב. כמה? את זה בין השאר בדק מחקר של יו.בי.אס.

מתברר, כי העשירים מוכנים לשלם הרבה: תשעה מתוך עשרה אנשים עשירים שהשתתפו בסקר הסכימו, כי הבריאות חשובה יותר מעושר, וכשנשאלו כמה יהיו מוכנים לשלם כדי להוסיף עשר שנים לחייהם, התשובות השתנו בהתאם לרמת העושר.

משקיעים מיליונרים, ששווי הונם מסתכם ב-1-2 מיליון דולר, ענו כי הם מוכנים להשקיע עד שליש מכספם עבור הוספת עשור לחייהם, ומשקיעים שהונם מוערך ביותר מ-50 מיליון דולר מוכנים להיפרד מחצי מזה - 25 מיליון דולר - כדי להאריך את החיים.

יצוין, כי כדי הגעה לגיל 100 יש להגדיל את ההוצאות במיוחד עבור שירותי בריאות, מזון איכותי יותר וספורט. בנוסף, מטרה זו כרוכה בתשלום לכל האנשים הסובבים ומשרתים את העשיר. 91 אחוז מהאנשים שיש להם יותר מיליון דולר בהשקעות, השיבו לסקר יו.בי.אס "אנחנו נאלצים לבצע שינויים פיננסים בגלל העלייה בתוחלת החיים".

לפי הנתונים העדכניים של ארגון ה-OECD, תוחלת החיים הממוצעת של אנשים ברחבי העולם עלתה בעשורים האחרונים. תינוקות שנולדו בשנים האחרונות בסין, בארה"ב והרוב מדינות מזרח אירופה צפויים להגיע לשנות ה-70 המאוחרות בחייהם, ואנשים שנולדו במדינות מערב אירופה ויפן צפויים לחיות יותר מ-80 שנה.

ממחקר שפורסם במגזין של איגוד הרפואה בארה"ב עולה, כי האחוזון העליון של נשים בארה"ב בעלות ההכנסות הגבוהות ביותר, חיות 10 שנים יותר מנשים באחוזון העני ביותר. כך גם ההפרש בין תוחלת החיים של גברים עשירים לגברים עניים בארה"ב הוא 15 שנים.

מחקרים נוספים בנושא מראים, כי העשירים בארה"ב הוחרגו מהירידה הכללית בתוחלת החיים במדינה. כך מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה, בראשות פרופסור עמנואל סייז וגבריאל זוכמן, שהשווה בין אחוזי התמותה בקרב גברים בגילאי 79-65 במשך כמה עשורים, לפי רמות עושר, גילה כי תמותת הגברים העשירים ביותר בארה"ב נמוכה ב-40 אחוז מהממוצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר