טעים להכיר

ההיסטוריה של המשקה הכי קייצי שיש

מי הגאון שחשב על זה? (רמז: אף אחד) האם זה יוצר בפיליפינים? (רמז: לא) ואיזה בשורות בריאותיות יגיעו למי ששותה אותו? (רמז: יש כמה) • לחיים! (men)

(צילום: שאטרסטוק)

הקיץ כבר פה? לא כל כך, ואולי זה בגלל שהוא רואה שלא התכוננו מספיק לבואו. אז זה הזמן ללמוד קצת על המשקה הכי קייצי, והכי אהוב בישראל: הבירה.

לחיים, לבריאות

מחקרים רבים מצביעים על כך כי בירה בגילאי העמידה משפרת את עוצמת העצמות... ההסבר לכך הוא פשוט, מסת העצם בגיל המעבר מידלדלת ובבירה תמצאו כמות משמעותית של צורן (סיליקה), שהוא מינרל חיוני מאוד לעצמות.

ומה עם הלב? גברים ששותים בירה נהנים מהמשקה הצונן והטעים ומכך שיש להם כ-80 אחוזים פחות סיכון לחלות במחלות לב שונות. שתיית הבירה מעלה את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) שתפקידו להגן על כלי דם ולב מפני טרשת עורקים ומפחיתה את קרישת הדם שעלולה לגרום להתקפי לב.

איך הגעת אלינו?

הבירה הראשונה יוצרה לפני אלפי שנים, איפה שהוא כאן במזרח התיכון, וההשערה הרווחת סביב המשקה הפופולרי מספרת כי כמו הרבה דברים טובים גם הבירה הראשונה נוצרה בכלל בטעות, כאשר דגנים שהושארו באחסון הפכו לבליל דייסתי. בישראל בקבוק בירה צונן עולה בממוצע כ20 שקלים, מחיר לא משהו בהתחשב בעובדה כי באוקראינה, הבירה נמכרת ב-50 סנט בלבד.

משפחת הבירה

ברחבי העולם ישנם כיום אלפי סוגים שונים של בירות המחולקים בעיקר לשתי משפחות. בירת לאגר ובירת אייל. שמות המאפיינים את סוגי השמרים השונים המרכיבים כל בירה. בין מותגי הבירה הפופולריים תמצאו את הייניקן, קרלסברג, טובורג, גינס, באס, קורונה ווייהנשטאפן והנציג הישראלי הנפוץ ביותר "גולדסטאר".

בירה זה עם אלכוהול?

ברור שכן, אז למה שאלנו? כי בהולנד ישנה מבשלת בירה ללא אלכוהול המיועדת לכלבים.

רוצים לייצר בירה משלכם?

תצטרכו להצטייד במים, לתת (עשוי משעורה), כשותנית ושמרים. ולא לשכוח להגיש קר מאוד, גם אם בחוץ קפוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר