אילף את כלבו להצדיע במועל יד ונקנס באלפי שקלים

ראיתם פעם כלב מוכשר מאוד? כדאי לכם ללמד אותו להשתמש בכשרונו באופן מכובד ומנומס, כדי שלא יגרום לבעלים שלו לשלם קנס מיותר על הלצה סרת טעם (בעולם)

ההצדעה שעלתה 4000 ש"ח (צילום: צילום מסך)

כוכב היוטיוב האירי, מארק מיצ'ן, בן השלושים נקנס היום (שני) ב-800 ליש"ט (כ-4,000 ש"ח) בגלל שפרסם סרטון של כלב מצדיע במועל יד. על פי פסק הדין, הנאשם הסריט את 'בודהה', כלב הפאג של זוגתו, בחודש אפריל 2016, כשהוא מגיב במה שנראה כמו ההצדעה הנאצית לקריאה הנאצית המפורסמת "זיג הייל"

בתחילת הסרטון, מסביר מיצ'ם, כי זוגתו חושבת כי הכלב, מסוג פאג, הוא "הדבר החמוד ביותר בעולם", ומשכך החליט ללמד את הכלב התנהגויות "לא חמודות בכלל", כדי להוכיח לה שהיא טועה. במהלך הסרטון, מיצ'ם אומר לכלב שוב ושוב "להרוג את היהודים בגז" והכלב נראה כשהוא מגיב לכך בהתלהבות. בהמשך הוא אומר לכך את הקריאה הנאצית "זיג הייל" והכלב שולח את רגלו הקדמית לאוויר בצורה שנראית כמו הצדעה נאצית במועל יד.

הסרטון הויראלי קיבל יותר מ-3 מיליון צפיות ביוטיוב. ועורר תגובות נזעמות. המקרה הגיעה לפתחו של בית המשפט, שהרשיע את מיצ'ן בביצוע פשע שנאה.

על אף שמיצ'ן עצמו ניסה לטעון, כי התכוון להלצה בלבד הסרטון צולם כהלצה, ביטל בית המשפט במחוז צפון לנרקשייר את טענותיו של וקבע, כי הסרטון "אנטישמי וגזעני בטבעו", ולכן היה מוטב שלא לפרסמו כלל.

מחוץ לאולם הדיונים התקיימה הפגנת תמיכה בכוכב שהואשם, בטענה, כי המשפט בעניין זה פוגע פגיעה אנושה בחופש הביטוי. הקומיקאי ריקי ג'רווייס, הגיב להכרעת הדין בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "אדם הורשע בביהמ"ש הבריטי על הבדיחה שנחשבה כ'פוגעת ביותר'. אם אתה לא מאמין בזכות של האדם להגיד דברים שאולי תמצא כ'פוגעניים', אתה לא מאמין בחופש הביטוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר