בנאום תוקפני

נסראללה: "הישראלים חיסלו כמה מוחות"

מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה, חסאן נסראללה, טען בנאומו כי ישראל אשמה בחיסולו של המהנדס הפלסטיני אל-בטש, כמו גם במותם של מדענים נוספים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה האשים את ישראל בחיסולו של המהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש במלזיה, והוסיף כי "כמה מוחות לבנוניים נהרגו בשבועות ובחודשים האחרונים בנסיבות מסתוריות בעולם".

"עלינו לגנות את החיסול הישראלי של המדען הפלסטיני-ערבי והשהיד פאדי אל בטש", אמר נסראללה בנאום באירוע שערך ארגונו לקראת הבחירות לפרלמנט הלבנוני בחודש הבא. בחמאס מאשימים את ישראל בחיסול במלזיה, זאת למרות שעד עתה אין לכך שום הוכחה.

נסראללה אמר עוד, כי "זהו ביטוי לתוכנית הישראלית התמידית שלא חסה על אף מוח ערבי - מוח שיש בו ידע, מומחיות, ניסיון, או מוח שייתכן וביום מן הימים יהיה חלק מהאומה שלו (הערבית), והסוגיה של האומה שלו". הוא ציין, כי "מסיבה זו הם רודפים אחר מדענים ערבים ואקדמאים - מאיראן ועד תוניס ועבור אל מלזיה. אפילו כמה מוחות לבנוניים נהרגו בשבועות ובחודשים האחרונים בנסיבות מסתוריות במקומות נוספים בעולם".

לא ברור לאילו מוחות התכוון נסראללה ואם מדובר בעובדות מוכחות או רק בטריק נוסף כדי לסחוף את מעריציו כנגד ישראל.

על פי הדיווחים מלבנון, מזכ"ל חיזבאללה הגביר בימים האחרונים את כמות נאומיו במסגרת המאמץ לסחוף את ציבור תומכיו לקראת הבחירות לפרלמנט, בעיקר במחוזות הבחירה שמזוהים עם ארגון הטרור הלבנוני.

לפי הדיווחים ממלזיה, אל-בטש, בן 35 במותו, נורה למוות בסביבות השעה 6:00 בבוקר על ידי שני אלמונים שהיו רכובים על אופנוע, בעת שהיה בדרכו מביתו בשכונת ג'לאן גומבק למסגד סמוך. "המתנקשים ירו בו עשרה כדורים בזמן שהוא יצא מבניין מגורים", אמר מפקד משטרת קואלה לומפור דאטוק סרי מזלאן לאזים. לפי הדיווחים, המחסלים המתינו לאל-בטש במשך 20 דקות עד שהוא הופיע במקום.

המשטרה המקומית אף הפיצה קלסתרון של שני חשודים במעשה, אך עד עתה ללא תוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר