פרסום ראשון

מנהל אגף הכשרות במשרד הדתות התפטר - ומאשים: "המערכת הופקרה לאנשים חסרי ידע"

מבוכה ברבנות הראשית: מנהל מחלקת אסדרה-כשרות במשרד לשירותי דת התפטר מתפקידו בטונים צורמים, ופרסם האשמות חריפות נגד בכירי המערכת. "אין להם מסוגלות, ידע ויכולת" (פרסום ראשון)

ישי כהן | כיכר השבת |
"לרבנות הראשית אין את היכולת להביא את השינוי המתבקש בענף הכשרות", הוא טוען (צילום: yaakov Naumi/Flash90)

מבוכה ברבנות הראשית ובמשרד הדתות: מנהל מחלקת אסדרה-כשרות במשרד הדתות עמיחי פילבר הודיע למנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס כי החליט לסיים את תפקידו. במכתב חריף ששיגר למנכ"ל, והגיע לידי "כיכר השבת", מאשים פילבר כי "למנכ"ל הרבנות הראשית ולאגף הכשרות הארצית אין שום מסוגלות להוביל את הכשרות לחוף מבטחים".

בפתח מכתבו מצטט פילבר דברים שכתב למנכ"ל לפני כחצי שנה: "התנהלות המערכת בחודשים האחרונים, הן ביחס לדו"ח מבקר המדינה והן ביחס לפסיקות בג"צ - הביאו אותי לכלל הבנה המשרד איבד את מקומו בעיצוב פניה של מערכת הכשרות הממלכתית, ולרבנות הראשית אין את היכולת להביא את השינוי המתבקש".

פילבר מוסיף וכותב במילים חריפות: "האמנתי כי לאור מצבה האנוש של מערכת הכשרות ושעון החול של פסיקת בג"צ, הקו הקיצוני שנקטתי והזעקה שזעקתי יחזירו את השפיות למערכת, והמשרד יחזיר לידיו את הובלת הסדרת מערכת הכשרות".

המנהל הפורש מחריף את הטון: "בחצי שנה שעברה הוכח מעבר לכל ספק שלמנכ"ל הרבנות הראשית ולאגף הכשרות הארצית אין שום מסוגלות להוביל את הכשרות לחוף מבטחים, ולמרות שחלפו כמעט שנתיים מאז הפעיל בג"צ את הספירה לאחור - אין לרבנות אפילו תחילתה של תוכנית להסדרת מערכת הכשרות".

פילבר מאשים: "למרות בקשותיי להסדיר את העניין מול הנציבות ולמרות עמדתם הברורה של הרב הראשי הרב דוד לאו והשר דוד אזולאי בסוגיה זו - בחרה הנהלת המשרד, מסיבותיה, להשאיר את המצב כמו שהוא, ולהפקיר את עתידה של מערכת הכשרות בידי גורמים ברבנות הראשית (שפועלים בניגוד לעמדת הרב הראשי) שאין להם את הידע והיכולת להביא את השינוי הנדרש".

בסיום מכתבו מבקש המנהל פילבר לפרוש מתפקידו: "אני מאמין שללא תפקיד רשמי אוכל להביא תועלת גדולה יותר".

מנכ"ל משרד הדתות פלוס הגיב במכתב משלו למנהל הפורש. במכתב, שהגיע גם הוא לידי "כיכר השבת", כותב פלוס: "אני מודע היטב לקשיים ולמכשולים ששמו בפניך כפי שאתה יודע, ניסיתי ככל יכולתי ליצור בסיס לשיתוף פעולה והמשך עבודה ואולם סברתי כי בעת מורכבת זו , מן הראוי להניח את המחלוקות בצד ולא להכריע למי הבכורה בנושא הכשרות, לרבנות הראשית או למשרד לשירותי דת".

פלוס ממשיך ומגיב לטענות פילבר: "כל אחד זכאי שתהיה לו דעה ולנסות ולהלחם עליה, אולם משנפלה החלטה עלינו ליישר קו ולצעוד על הנתיב שעליו הוחלט, אלא אם היושר המקצועי שלנו לא מאפשר זאת".

"אני סבור" הוסיף פלוס: "כי גם אם הפתרונות שנשקלים בימים אלו לא מקובלים עליך ולטענתך אינם ישימים, אנחנו נמצאים בשלבים מוקדמים ולא ניתן, בוודאי בשלב זה, לקבוע מסמורת ביחס לפתרונות השונים".

לדבריו: "בניגוד לאמור במכתבך, איש לא המעיט במשמעות פסקי הדין ואמירות בתי המשפט. הרב הראשי הקים ועדה שישבה על המדוכה ואכן אני מסכים כי ראוי היה שנוזמן ונהווה חלק מהוועדה ולא רק בשלב גיבוש המסקנות, ולדעתי ראוי היה, שאתה שמוביל את התחום במשרד, תהיה שותף מלא".

פלוס מבקש להבהיר: "מאוד לא אהבתי, בלשון המעטה, את ההתנהלות מולך, מצד גורמים ברבנות, וגם אם בנקודות מסוימות עשית שגיאות, היה לא נכון להעצים אותן".

לדבריו: "לנוכח הרצון שלי להתקדם ולפעול, בקשתי ממך לגלות גמישות וגם לאחר שגילת את הגמישות ומחלת על כבודך האישי והמקצועי, יותר מפעם אחת, העוינות כלפיך נמשכה".

פלוס מסכם: "אני מאמין ומקווה שאתה טועה בהערכות שלך ביחס ליכולת להוביל שינוי".

מהרבנות הראשית נמסר: "בימים אלו עסוק צוות ההיגוי ליישום מתווה הכשרות שנכתב על ידי הוועדה המייעצת להסדרת מערך הכשרות לרב הראשי הגר"ד לאו. בראשות הוועדה עמד הרב מיכה הלוי ומסקנות הוועדה התקבלו ואושרו על ידי מועצת הרבנות הראשית. בפני הוועדה הוגשו הצעות שונות להסדרה בתחומים שונים וביניהן הצעתו של מר פילבר, שלא התקבלה על ידי חברי הוועדה. במאמר מוסגר נציין כי הצעה זו שנדחתה עי הוועדה הוצעה בעבר על ידי מר פילבר ברפורמה שקידם הרב בן דהאן אך מר פילבר לא השכיל לקדמה חרף המנדט שקיבל בקדנציה הקודמת. תמוה שפילבר בחר לנסות לקדם הצעה למרות שנדחתה על ידי מרבית אנשי המקצוע בתחום הכשרות ועל ידי הוועדה המייעצת ויחד עם זאת הוא בוחר להשמיץ את צוות ההיגוי ואת העומד בראשה".

"צוות ההיגוי ליישום המתווה שבראשותה עומד הרה"ג הרב יעקב גליקסברג רב העיר גבעתיים ומנכ"ל הרבנות הרב משה דגן וחברים בה בין היתר בכירים ברבנות ובמשרד לשירותי דת וביניהם מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס מתנהל במקצועיות תוך שיתוף פעולה מלא בין כלל הגורמים כל זאת במטרה לשפר את מערך הכשרות במדינת ישראל. בין הרבנות הראשית לבין המשרד לשירותי דת היו חילוקי דעות מקצועיים לגבי תחומי עיסוקו של מר פילבר, שלגביהם הייתה הסכמה עם הנהלת המשרד לשירותי דת, ומסיבות השמורות עמו בחר פילבר להכפיש ולתלות את פרישתו בכך".

"אנו שמחים לבשר כי חרף הערכותיו הפאסמיות של מר פילבר, וועדת ההיגוי עומדת בישורת האחרונה ליישום מתווה הכשרות ותכנית ההסדרה שתצא לדרך בקרוב על פי לוח הזמנים שנקבע".

מנכ"ל הרבנות הראשית מסר: "אין דנים אדם בשעת צערו אין בכוונתי להתייחס לטענותיו של מר פילבר בשעת צערו. מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל הרבנות אני עסוק בלשפר את שירותי הרבנות ככל הניתן וכפי שהצלחנו בסייעתא דשמיא בשיפור מערך הבחינות של הרבנות וייעול כל מחלקות הרבנות כך נשפר את מערך הכשרות. הרב הראשי ומועצת הרבנות הראשית הטילו עליי לעמוד בראשות צות ההיגוי ליישום מתווה הכשרות ואנו פועלים לילות כימים להשלמת המתווה על פי לוח הזמנים שנקבע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר