אאא

בכירי ההסתדרות חתמו אתמול (ראשון) בלילה על הסכם שכר חדש שאמור לשפר את מעמדם התעסוקתי של העובדים. לפי ההסתדרות, שכר הנהגים יעלה בכ-10% ויתקבע על 43.5 שקל לשעה, כאשר עובדים בעלי ותק גבוה משש שנים יזכו לתוספת גלובלית של אחוז לשכר על כל שנת עבודה. עוד טוענים שם שהשיפור אמור להוביל לשכר בסיס של כ-11 אלף שקל לחודש לנהג, זאת לפני חישוב שעות נוספות.

עוד נקבע שכל התמורות הכלכליות לנהגים ישולמו רטרואקטיבית מינואר 2017, מהלך שאמור להעביר לארנק העובדים הפרשי שכר בגובה עשרות אלפי שקלים.

עוד מודיעה ההסתדרות על חלוקת מאות דרגות קידום לעובדי המינהל והמשק כמו גם צמצום הפערים בשכר העידוד בין עובדי דור א' לעובדי דור ב'. בנוסף, סוכם על מכסה של עובדים שיוכלו לפרוש במהלך תקופת ההסכם אשר להם יוצעו תנאי פנסיה אטרקטיביים, וכן על הסדרת מנגנון ערעור על גובה הקנסות לנהגים, אשר ייקבעו סופית רק בהחלטת בורר.

מי שמברך על ההסכם - אבל מסרב לשלם אותו - הוא משרד האוצר. בסביבת המשרד אומרים שהם מאמינים שההסכם יוביל לשקט תעשייתי, אולם הציבור לא יכול לממן אותו ולכן היקף הסובסידיה השנתית של אגד אמור בכלל לרדת, זאת בנוסף לעקירת קווים מידי קואופרטיב התחבורה הוותיק. כזכור, לפני כחצי שנה פתחו משרדי התחבורה והאוצר במו"מ מול אגד שכולל צעדי התייעלות רחבים שם. אגד דרשה מהמדינה שתמשיך לתת לה 800 מיליון שקל בשנה, אף שנתח השוק שלה צנח ב־11 השנה האחרונות מ־75% ל־35%.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסכמות ואמר שההסכם שנחתם בין ההסתדרות ועובדי אגד להנהלת החברה טומן בחובו בשורה היסטורית לא רק עבור נהגי אגד אלא עבור ענף התחבורה הציבורית כולו. יו״ר אגד, אבי פרידמן, הוסיף שההסכם יחזק את מעמד הנהגים ומייצר בטחון תעסוקתי לעובדים לצד יציבות וודאות לחברה לשנים רבות