טיפים שכל עסק מתחיל צריך לדעת

כל עסק בתחילת דרכו צריך להשעין את הפעילות על תכנית מסודרת, להתייחס לפרסום כהשקעה ולבחור היטב ביטוח וספקי משנה. בנוסף, יש להתאזר בסבלנות ולגלות אורך רוח גם ברגעים הקשים (כלכלה, שיווקי)

הקמת עסק. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הקמת עסק היא תהליך מורכב שכרוך בהמון התרגשות, הוצאות וטעויות. הדרך הכי טובה למנוע את הטעויות היא להכין שיעורי בית ולאסוף מידע רלוונטי. ידע הוא כוח ובתחום העסקים יש לו גם משמעות כספית. בנוסף, בעזרת היכרות עם כמה טיפים בסיסיים אפשר להשיג יתרון מול המתחרים ולהתחיל את הפעילות של העסק ברגל ימין.

הנה 5 דברים שאותם כל בעל עסק מתחיל צריך לדעת:

1. תכנית עסקית היא לא זכות אלא חובה

החוק אמנם לא מחייב אתכם להכין תכנית עסקית, אבל מאוד מומלץ להשקיע בה וליהנות מהיתרונות שלה. תכנית עסקית מסודרת תעזור לכם לדעת מה המוצר או השירות העיקרי שאתם מוכרים, כמה הוא שווה ומה היעדים הריאליים שבהם אתם אמורים לעמוד. יתרה על כך, תכנית עסקית מנומקת ומשכנעת תשמש אתכם לצורך קבלת הלוואה לעסקים או כל סוג של מימון אחר מבנקים ומחברות פרטיות.

2. פרסום הוא השקעה

בעלי עסקים מתחילים נוטים להתייחס לכל שקל שיוצא כהוצאה שלא תחזור אליהם. נכון שקשה להתרגל לעובדה שצריך להוציא כסף בשביל להרוויח כסף, אבל זה בדיוק ההבדל בין עובדים שכירים לבין עצמאיים ובעלי עסקים. בהקשר הזה, זכרו שפרסום מהווה השקעה לטווח ארוך ולא הוצאה חד פעמית. אם תזהו את קהל היעד בצורה נכונה ותפנו אליו עם פרסום יעיל, תוכלו מהר מאוד לעלות על דרך המלך.

3. העסק שלכם חייב ביטוח

פוליסת ביטוח מגנה עליכם ועל העסק. את הביטוח תצטרכו לקנות לפי היקף הפעילות, בהתאם לתחום שבו אתם עוסקים ולאור ההנחיות והתקנות כפי שקבועות בחוק. אל תנסו לחסוך בהוצאות הביטוח ואל תציעו שום סוג של שירות לציבור בלי להיות מכוסים. במידה ויש לכם שאלות, צרו קשר עם סוכני ביטוח והשקיעו זמן בהשוואה בין הפוליסות והצעות המחיר.

4. ספקים קובעים את המוניטין שלכם

ניהול שוטף של העסק מחייב עבודה מול ספקים. הבעיה היא שרוב בעלי העסקים מנסים לעשות את הכל בעצמם כדי לחסוך את התשלום לספקים, או לחילופין מתפשרים על איכות הספקים וכך פוגעים במוניטין שלהם. הספקים חשובים למקצועיות של העסק ולשקט שלכם כבעלים. בחרו ספק חדש רק לאחר סקר שוק מקיף, ערכו מחקר מקדים והתעקשו על תקופת התנסות.

5. לוקח זמן להרוויח

שמרו על סבלנות ואורך רוח ואל תמהרו להסיק מסקנות. נכון שמדובר במקור הפרנסה שלכם, אך כל עסק דורש תקופת חסד מסוימת. נצלו את התקופה הזו על מנת לזהות את היתרונות והחסרונות שלכם והגיעו חזקים יותר לרגעי ההכרעה של הפעילות העסקית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר