האם אתם סובלים מריח רע מהפה?

כולנו סובלים מדי פעם מריח רע מהפה. בחלק מהמקרים, מדובר במשהו שניתן לפתור באמצעות צחצוח שיניים, שטיפת פה ואף לעיסת מסטיק. אך לעיתים, מדובר בבעיה כרונית שדורשת התייחסות (בריאות, שיווקי)

ריח רע מהפה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מחקרים מצאו שבממוצע אחד מכל ארבעה אנשים סובל מריח רע מהפה לאורך היום, או יותר נכון לומר, הסובבים אותו סובלים. הבעיה אף חמורה יותר כיוון שלרוב אותו אדם אינו מודע לכך שהוא מדיף ריח רע מהפה, ולכן, עלול ליצור לעצמו בעל כורחו בעיות חברתיות ואף מקצועיות.

מקור הריח הרע מהפה יכול להיות שונה מאדם לאדם, אך ברוב המוחלט של המקרים, הגורם יהיה חיידקים.

הריח עצמו נוצר עקב היווצרות תרכובות כגון תרכובות גופרית על ידי חיידקים המפרקים שאריות מזון בחלל הפה. מיקום החיידקים בחלל הפה יכול להיות מגוון, אך בגדול הכלל הוא שבכל מקום שבו הם יכולים להתיישב ללא מפריע, הם יתרבו, יפרקו שאריות מזון ויפרישו תרכובות הגורמות לריח רע. מקומות נפוצים הם לרוב בין בליטות וחריצי הלשון, באזור החניכיים וכמובן על השיניים וביניהן. כדאי לדעת שהימצאות אבנית מגדילה משמעותית את היצמדות החיידקים ומקשה על הסרתם אפילו בצחצוח. חיידקים שנמצאים בקו החניכיים ואף מתחת להם הינם הגורם הישיר לדלקות חניכיים אשר מתבטאות לרוב בדימום, נפיחות ואף ריח רע. לעיתים רחוקות, מקור הריח נובע מזיהום בחללי האף או הסינוסים. מצב נוסף, אך הרבה פחות שכיח ממה שחושבים, הוא ריח הנובע מהחזרי תוכן קיבתי, או בשם הנפוץ יותר - ריפלוקס.

איך תדעו אם אתם סובלים מריח רע?

הדבר הראשון שמומלץ לכם לעשות זה להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים. הרופא יכול לבדוק האם קיימים אחד או יותר מהגורמים הבאים: דלקת חניכיים, מחלת חניכיים, נגעי עששת פעילה, ריבוי אבנית ורובד חיידקי, דחיסת מזון בין השיניים, או זיהום אחר כלשהו בחלל הפה.

כמובן שטיפול והדרכה על ידי רופא השיניים והשיננית הם הקו הראשון למיגור הבעיה.

בנוסף לטיפול מרפאתי, אתם יכולים לבצע מספר פעולות יחסית פשוטות בבית כדי להפחית משמעותית את הסיכוי לריח רע מהפה. ראשית, נסו ניקוי מכני של הלשון – צחצוח הלשון באמצעות מברשת השיניים מנקה את חריצי הלשון ומסיר משם מצבורי חיידקים. למי שפעולת צחצוח הלשון עם המברשת אינה נוחה, ניתן להשתמש במנקה לשון ייעודי. בנוסף, קיימים תכשירים כגון משחות שיניים ושטיפות פה שתוכננו במיוחד לסיוע בפתרון בעיית הריח הרע. תכשירים אלו בדרך כלל מכילים אבץ ושמנים ארומטיים אשר מנטרלים את תרכובות הגופרית ומפחיתים את פליטת הריח הרע. מומלץ לוודא שהתכשיר שאתם בוחרים בו יכיל בנוסף חומרים שתפקידם לחסל חיידקים ולעכב את הצטברותם, ובכך תילחמו בגורם לבעיה ולא רק בתסמינים.

אם אתם סובלים מריח רע מהפה חשוב שתהיו מודעים כי מדובר בתופעה נפוצה, וניתן לפנות לייעוץ במרפאת שיניים ולקבל מענה. כמו כן, היגיינה איכותית ושימוש בתכשירים הקיימים כיום יתנו לכם הרגשה של נשימה רעננה ותחושה נעימה לסובבים אתכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר