עוד פיתוח ישראלי בהשקעת "בסדנו":

"קורמורן", מסוק-אמבולנס אוטונומי, השלים בהצלחה ניסוי מבצעי עבור צה"ל

הניסוי, שסוקר בהרחבה במדיה העולמית, הדגים את יכולתו הבלעדית של 'קורמורן' לפנות נפגעים ולהעביר אספקה בתנאי שטח קשים, באופן בלתי מאויש וללא סיכון טייסים בעת קרב. צה"ל הודיע לאחרונה על רכישת המסוקים, כחלק מהיערכותו הטכנולוגית (בארץ, שיווקי)

קורמורן, מסוק אמבולנס אוטונומי. (צילום: יחצ)

משימות טיסה תחת אש ובאיזורים רווי מכשולים, הן אחד מהאתגרים המסוכנים ביותר שעמם מתמודד צה"ל, כמו גם צבאות אחרים בעולם. בניסוי מבצעי שנערך בימים האחרונים, הציג צה"ל רכש חדש ופורץ דרך: כלי-טיס אוטונומי (ללא טייס) ראשון מסוגו, הנותן מענה לפינוי פצועים ולהעברת אספקה בעת קרב.

ל'קורמורן' מבנה קומפקטי, קל משקל ונטול רוטורים (פרופלורים) חיצוניים, המקנה לו עבירות חסרת תקדים ויכולת היצמדות למבנה או לצלע-הר. המסוק מופעל בשליטה מרחוק באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות, ומאפשר העברת ציוד ואנשים ואף תקשורת וידאו עם המפונים.

עוד מתייחד קורמורן ביכולת המראה ונחיתה אנכיות, ובמנוע טורבו המאפשר פעילות ברוחות עזות. המסוק בעל נראות נמוכה במכ"מים של האויב, בשל גוף מסיבי פחמן ומערכת קירור המטשטשת את החתימה הטרמית שלו. הוא מתוכנן לטווח טיסה נרחב של 100 קילומטר ועתיד לסייע לצה"ל במשימות אספקה וביטחון.

בניסוי, שנערך בשדה התעופה הצבאי במגידו כחלק מהכנות צה"ל לרכישת המסוק, הודגמו בפועל יכולותיו יוצאות הדופן של קורמורן. ההדגמה כללה העמסת ציוד, ביצוע טיסה אוטונומית לנקודת יעד נבחרת, פריקת המטען והעמסת בובת הדגמה, שהוטסה בחזרה לנקודת המוצא.

בצה"ל הביעו סיפוק מהצלחת הניסוי, המקדם את עליונותה הצבאית של ישראל בעתות חירום. קורמורן, שאף הוצג בתערוכת חידושי לחימה בשירות צה"ל לפני מספר חודשים, מעורר עניין רב בעולם. גורמי צבא, שיטור ורפואה, ביניהם הצבא הקנדי, כבר מנהלים קשרים עם מפתחי המסוק ושוקלים את רכישתו.

מאחורי 'קורמורן', שפותח בידי מהנדסי תעופה מראשי ה"לביא", עומדת חברת "טקטיקל רובוטיקס" בבעלות "אורבן איירונוטיקס". קבוצת "בסדנו", המתמחה בהשקעות הייטק ונדל"ן מתקדמות, היתה מהראשונות לזהות את פוטנציאל החברה ולהשקיע בה. רכישת כלי-הטיס על ידי צה"ל נושאת בכנפיה עלייה משמעותית בשווי 'אורבן' ובביקוש הגלובלי למוצריה, וצפויה להקנות למשקיעי בסדנו, רובם בני המגזר הדתי-חרדי, תשואות עתידיות נאות ביותר

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר