בעת האחרונה, משוטטות לי במרחבי הפייסבוק והאינסטגרם לא מעט נשים המתיימרות להגדיר עצמן במילים כמו "סטייליסטיות" ו"מעצבות אופנה" ועוד כהנה וכהנה תארים בתחום האופנה שהקשר בינם לבין האושיות שבקלות יתרה מנכסות אותם לעצמן, קלוש ואפילו תלוש מן המציאות.

אותן נשים יקרות מכריזות בריש גלי סיסמאות מטופשות בסגנון "את לא חייבת לקרוע את הארנק כדי להראות טוב, ניתן להראות מיליון דולר בלוק שסכומו אינו עולה על 150 שקלים. את לא חייבת להרכיב את האאוטפיטים שלך מרכישה ברשתות אופנה בינלאומיות בעלות שם" ועוד אי אילו משפטים יומרניים חסרי בסיס יציב להישען עליו.

מקומם.

כי בואו נחדד דברים: על מוצר טוב באיכותו ובנראותו - משלמים. נקודה. אם עולה בך המחשבה שאת יכולה לקנות כמה "סמרטוטים" (סורי, לא מצאתי מילה מדויקת יותר לתיאור המוצר) באתר סיני פופולרי ולהיראות מכובד ושווה, טעות בידייך.

יותר מכך, אם את עוברת את פתח הבית בהרגשה שהמראה שלך משדר יוקרה, את כנראה חיה בבועה וכדאי שתפני לאשת מקצוע מוסמכת לקבלת עזרה, מישהי שיש לה מעט הבנה באיכות של בדים, תפירה, עיצוב וגימור, מישהי שמותירה לא מעט פריטים יפים על המדף או קולב בחנות מאחר ויופי לא מספיק לה, היא מעוניינת ב"מעבר".

כל אחת מאיתנו יכולה לעשות סיבוב בנחלת בנימין, למלא שקיות בבדי טריקו ולייקרה על שלל סוגיהם, לשבת מול מכונת התפירה ולהרכיב "ליין" של שמלות בשלל צבעים תוך כדי שהיא מקבלת "השראה" ממעצבים בעלי שם, שזו בעצם מכבסת מילים ל...מעתיקה. היא עדיין לא הופכת למעצבת אופנה. עיצוב אופנה זו תורה שלמה שלא ניתן ללמוד אותה על רגל אחת.

כמו כן, כל אחת מאיתנו מבינה שלחצאית מנוקדת בכחול ולבן תתאים חולצה לבנה ונעל צהובה "תשבור" את המראה הרגיל ותיתן לו מעט טוויסט ועניין. ההבנה הזאת לא הופכת אותה באחת למומחית בסטיילינג, גם לא העובדה ששפר עליה מזלה ועלה בידה לרכוש תיק בסכום של 5,000 ש"ח וכמובן שלא יישום של טרנדים באופן אובססיבי וחסר הגיון.

נכון, ישנם פריטי מעצבים שנדמה כי נרכשו באחת מן הבסטות הצבעוניות בשוק. גם המוחות הגדולים ביותר טועים לפעמים.

ישנן לא מעט נשים שטוענות כי הן חובבות אופנה עוד מינקותן. אינני מכירה אחת שלא. אנו נשים, מטבענו אנו חובבות טיפוח ואופנה, מכאן ועד לתארים מקצועיים אופנתיים, הדרך ארוכה ביותר ובודדות יכולות לזכות בהם.

ואין דרך טובה יותר להוכיח את דבריי מלהמציא עבורכן הוכחות מן השטח:

בעולם האופנה הבינלאומי, הבלוגריות המצליחות ביותר מתהדרות בארונות של תיקים ונעליים ממותגי על עמוסים לעייפה, ולא בכדי. ההצלחה באה אליהן כי הן עושות משהו טוב. הן נולדו עם הבנה בפריטי איכות.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

סורי, מעדיפה את האופנה שלי מרצדס. לא סובארו 

אין דין מרצדס כדין סובארו; הן בנראות, הן באיכות, במהירות התגובה, בביצועים ובתוחלת החיים, נכון? אז בבגדים, נעליים ואקססוריז המצב אינו שונה.

מעניין לעניין באותו עניין, ישנו המשפט הידוע "זול זה יקר" שמשמעותו היא שפריטים שנרכשו במחיר נמוך עלולים להתבלות בקצב מהיר הרבה יותר, כך שזמן השימוש בהם פוחת ובעצם עלותם גבוהה יותר מעלותם של פריטים איכותיים שמחירם גבוה יותר, אז חבל, תשקיעו ותראו תוצאות לטווח הרחוק ולא פחות חשוב, לטווח הקרוב.

בואו נתחיל בצעד קטן להגיע אל היעד שלכן: עור. כיום הוא איננו חומר עם מחיר בשחקים. נעליים ותיקים דמויי עור - מחוץ לתחום, מוקצים מחמת מיאוס. השליכו לפח, ויפה שעה אחת קודם.

שאר הפריטים שאתן רוכשות הם כבר פחות חשובים, זהו שיעור למתקדמות.

והנה שתיים שקיבלו את התואר שלהן לגמרי בצדק:

#cphftw

A post shared by Marie Heyman (@marieheyman) on