5 דברים שכדאי לבדוק לפני שמתחילים עבודה חדשה

עבודה חדשה מביאה איתה הרבה אתגרים, התרגשות והזדמנויות. בכתבה נציג בפניכם 5 דברים שכדאי לבדוק לפני שנכנסים בפעם הראשונה למשרד (קריירה, שיווקי)

עבודה חדשה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

החלפת מקום עבודה היא דבר שבשגרה עבור מאות אלפי גברים ונשים ברחבי הארץ. אם בעבר נאלצנו להסתפק במקום עבודה מסוים גם על רקע תסכול וחוסר סיפוק, הרי שכיום מקובל לחלוטין להחליף עבודות ולנסות קריירות חדשות. חוץ מזה, החלפה מן הסוג הזה יכולה להיות ההזדמנות שחיכינו לה כדי להשתלב בתפקידי מפתח.

1. נהלי ארוחות

לפני שמתחילים עבודה חדשה כדאי לבדוק מה נהלי הארוחות ואיזה נשנושים מחכים בפינת הקפה. בנוסף, חשוב לברר האם מוגש אוכל במזנון, כמה עולה מנה ממוצעת בקפיטריה ומה עושים אם נתקפים בתחושת רעב באמצע יום עבודה סטנדרטי.

2. קוד לבוש

כבר במהלך ראיון העבודה הראשון תוכלו לזהות האם קיים קוד לבוש מסוים. הסוד הוא להבחין בין קוד הלבוש הפורמלי שמקובל בענף שבו אתם עומדים להשתלב, לבין סגנון הלבוש המועדף על העובדים בשטח.

אמצו את סגנון הלבוש של העובדים כדי להיטמע מהר בסביבה החדשה. במקביל, ודאו שאתם לא חורגים יותר מדי ממה שנהוג אצלכם בארגון ובמידת הצורך הפעילו קשרים אישיים עם קולגות או חברים.

3. דרכי הגעה

הרכב הפרטי לא תמיד יהיה זמין וייתכן שיהיו ימים שבהם תרצו להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית או בהסעות. את דרכי ההגעה שעל הפרק כדאי לבדוק עוד לפני שמתחייבים לעבודה ואפשר לעשות זאת בקלות במהלך הריאיון.

לגיטימי לשאול את המראיין האם יש הסעות לעבודה, מאיפה הן יוצאות ומה המסלול. כמו כן, אפשר לנצל את ראיון העבודה כדי לבדוק על מקומות חניה ולשאול מה הנוהל הקיים לגבי רכב על חשבון המעסיק.

4. זמני יציאה

אין טעם לנסות להסתיר את העובדה שמה שהכי מעניין אתכם בעבודה החדשה זה מתי כולם הולכים הביתה. מהר מאוד תבינו שהדרישות שעלו בראיון העבודה לא תמיד עולות בקנה אחד עם המציאות בשטח ולכן את הימים הראשונים תרצו להקדיש לבדיקה של זמני היציאה האמיתיים.

חוץ מזה, גם חברי הנהלת טבע ובכירים אחרים במשק התחילו את היום הראשון שלהם בעבודה עם בדיקה של זמני היציאה המקובלים בקרב שאר העובדים – אז אין לכם מה לדאוג.

5. פעילויות חברה

הפעילות החברתית, האווירה והאנרגיות במשרד חשובים לא פחות מהשורה התחתונה בתלוש השכר. הימים הראשונים יכולים לשמש עבורכם כתקופת חסד שבה תרצו להסתכל ימינה ושמאלה כדי להבין מי נגד מי.

בדקו עד כמה נהוג לקיים פעילויות חברה בארגון שאליו הצטרפתם, מי אחראי על הנושא ומה עושים אם רוצים להציע רעיונות חדשים. עם הזמן תמצאו את המקום שלכם בעבודה החדשה ותוכלו להבליט גם את הכישורים החברתיים שהספקתם לצבור.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר