התנהגות כלכלית נבונה בחופש הגדול

חופש וכסף הם שני מושגים שעל פניו סותרים. החופש מסמל את היציאה מהמסגרת והכסף מסמל את המסגרת. אמנם יש אנשים שמתנהגים עם כסף כמו עם חופש, כלומר: ללא מסגרת וללא גבולות, אבל להתנהלות כזו יש מחיר כבד בשלב מאוחר (צרכנות נכונה, שיווקי)

לכסף יש סוף. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

איך מתנהלים נכון בחופש? טור כלכלי

היה היו שני שכנים עניים, אחד מהם היה חוטב עצים והשני היה גנב, לשניהם היו בנות שהגיעו לפרקן וצריכות להינשא. כאשר הגיעו בנותיו של חוטב העצים לפרקן השיא אותן אביהן ברוב פאר והדר, ואילו לגנב לא היה לו כסף דיו על מנת להשיא את בנותיו ואלו נשארו בביתו עד לגיל מאוחר מאוד.

הגנב היה מתוסכל עד למאוד, הייתכן ששכנו "מצליח" יותר ממנו?! ולכן הפציר הגב בשכנו שיסביר לו איך הצליח להשיא את בנותיו ולתת להן נדוניה, בשעה שהוא עני ואביון כמוהו? השיב לו חוטב העצים, שכך הוא מנהגו: ביום שבו נולד ילד, עושה לעצמו קופת חיסכון קטנה הסגורה במנעול ובריח, ויום יום הוא נותן בתוכה שקל אחד, ועד שיגיע הבן לפרקו כבר יש לו עבורו כל צרכי הנישואין. חוטב העצים הציע לשכנו שיעשה כך גם הוא, ארגז קטן סגור במנעול גדול וחזק וייתן בתוכו מידי יום מטבע אשר יתמלא ויהיה לו – לצרכי ביתו ובנותיו. כששמע הגנב את דבריו את עצתו, פרץ בצחוק ואמר: "העצה הזו טובה רק עבורך, כי כאשר תיתן את המטבע לתוך הארגז הסגור, יהיה מונח עד שיגיע הילד אל פרקו, ואין חשש שתפתח אותו לפני הזמן גם אם תהיה דחוק, אבל אנוכי, הלא גנב אני, ואני פותח מנעולים הכי מתוחכמים אשר סגרו אחרים, וכל שכן מנעול פשוט וקטן כזה אשר אני שמתי, הרי שבוודאי שאני אפרוץ אותו כאשר אהיה דחוק לכסף".

והנמשל - אפשר לחסוך כדי להגשים כל חלום שרק תרצו: קניית דירה, חופשה משפחתית, החלפת מכונית, סגירת המינוס, בגד חדש, או אפילו לתת מתנות החיסכון יכול לשמש אתכם גם כדי לעמוד בהוצאות בלתי צפויות, מבלי להיכנס לחובות; תקלה ברכב, בעיה רפואית (חס וחלילה), פיטורים מהעבודה ועוד.

אז איך עושים את זה? הגדירו מטרות ויעדים - הגדירו מטרות ברורות עבור החיסכון שלכם וחשבו כמה כסף אתם צריכים לחסוך מדי חודש כדי לממש מטרות אלו. השתדלו להגדיר לוחות זמנים מציאותיים להגשמת המטרות שלכם – כאלה שלא יצריכו מכם וויתור שאינם יכולים לעמוד בו.

בדקו כמה תוכלו לחסוך מדי חודש - והגדירו כמה זמן ייקח לכם להשיג את סכום הכסף הדרוש להגשים את המטרות שלכם. זכרו, ככל שתחסכו יותר מדי חודש, תוכלו להשיג את המטרות שלכם מהר יותר.

חשוב לזכור! החופש הגדול הוא פרויקט כלכלי שעולה כסף, החופש הגדול הוא צורך נפשי הוא מזון לנפש שלנו, הנפש שלנו צורכת חופש, החופש עולה כסף, ואנחנו צריכים להשיג את המימון. יש תהליך שקורה אצל כל משפחה: נפש-חופש-כסף, הנפש רוצה חופש, והחופש עולה כסף. כסף זה דבר שיש לו סוף הוא נגמר בסוף, מה עושים? מאיפה מממנים את החופש? ניקח דף ועט, ונרשום:

"אנחנו רוצים חופש, אנחנו נצא לחופש בעזרת השם, החופש עולה כסף, נברר כמה כסף עולה החופש? לאחר שהמידע על העלות קיים, אז נסתער על המשימה האמתית.. נחסוך כסף עבור החופש, מה שחשוב לנו אנחנו נשיג", כעת נרשום מהם הדרכים והאפשרויות שלנו לחסוך כסף עבור החופש, לאחר שהרשימה מוכנה, נתחיל לבצע את הדרוש על מנת להגיע לתוצר הסופי שנקרא כסף שיממן לנו את החופש.

הכותב הינו יועץ כלכלי מטעם בנק פאגי ומומחה להתנהלות כלכלית נבונה

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר